به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی محمد مهدی محمدی اظهار کرد: هم اکنون در دوره ی انتقال جذب 100 درصدی، دوره تحکیم جذب 147 درصد و در دوره سواد آموزی 79 درصد بی سوادان در حال آموزش هستند.
وی جذب 98 درصدی بی سوادان در دوره های سواد آموزی شهرستان را موفقیتی ارزشمند دانست و افزود : جذب در دوره های بی سوادی در مقایسه با سال گذشته رشد 20 درصدی را نشان می دهد که نشان از گام بلند آموزش و پرورش در ریشه کنی بی سوادی در شهرستان دارد.
محمدی باسوادی بزرگسالان ,ریشه کنی بی سوادی و آموزش های فرهنگی موجب آشنا ساختن افراد با حقوق ووظایف شان و بالا بردن سطح آگاهی می شود.
وی افزود: در سال گذشته راز و جرگلان در استان در جذب بی سوادان در رتبه پنجم استان قرار داشت که امسال با برنامه ریزی و افزایش جذب رتبه سوم استان را کسب کرد.
شهرستان مرزی راز و جرگلان واقع در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد 70هزار نفر جمعیت دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل تسنن تشکیل می دهند .
*همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند. https://t.me/irnaBOJ
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.