مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بجنورد در این باره اظهار کرد: این در حالی است که با وقوع بارندگی ها، مشکل رانش زمین در این روستا در حال شدت گرفتن است و بر احتمال وارد شدن خسارت به منازل افزوده می شود.
رضا جبار ایمانی یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مردم این روستا حاضر نیستند خانه های خود را ترک کنند و در کانکس هایی که جمعیت هلال احمر تهیه و مستقر کرده است نقل مکان کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون 34 واحد مسکونی در روستای پسرکانلو بر اثر رانش زمین، دچار خسارت شده است افزود: خسارت در 17 واحد مسکونی، 60 تا 100 درصد گزارش شده است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بجنورد افزود: 14 واحد مسکونی 30 تا 60 درصد خسارت دیده اند و خسارت در سه واحد مسکونی نیز کمتر از 30 درصد به ثبت رسیده است.

* اجرای طرح خادم در روستای پسرکانلو
رئیس شعبه هلال احمر شهرستان بجنورد نیز با تاکید بر اینکه مشکل رانش زمین در روستای پسرکانلو در حال تشدید و افزایش است گفت: اواخر اسفند سال گذشته، مشکل رانش زمین در روستای پسرکانلو گزارش شد و این جمعیت در اسرع وقت نسبت به انتقال پنج دستگاه کانکس و 12 تخته چادر در این روستا اقدام کرد اما هنوز هم روستاییان حاضر نشده اند خانه های تخریب شده خود را ترک کنند.
حمید امیری اظهار کرد: کانکس ها در حیات مدرسه روستا مستقر شده است و فاصله چندانی با محل سکونت این روستا ندارد اما مردم همچنان در برابر نقل مکان به کانکس ها مقاومت می کنند.
وی اظهار کرد: با مداخله نیروی انتظامی، فرمانداری، بخشداری و دهیاری تذکر های لازم به روستاییان داده شده است و شرایط و وضعیت موجود و احتمال تشدید حادثه رانش به هنگام بارندگی ها به مردم گوشزد شده است.
رئیس شعبه هلال احمر شهرستان بجنورد تصریح کرد: از مالکان تعهد کتبی گرفته شده است که در صورت وقوع هر گونه حادثه احتمالی، مسئولیت خسارت های جانی و یا مالی با روستاییان است.
امیری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر برای آمادگی بیشتر مردم برای امداد رسانی در حادثه های احتمالی رانش زمین و کاهش خسارت ها نسبت به ارائه آموزش های لازم به روستاییان اقدام کرده است.
وی گفت: در قالب اجرای طرح خادم ، 70 خانوار روستای پسرکانلو آموزش های لازم در زمینه مقابله با حوادث غیر مترقبه را فرا گرفتند.
وی تصریح کرد: بهترین امدادگر در هر حادثه افراد ساکن در منطقه هستند و از این رو باید آموزش های لازم امداد رسانی برای حوادث غیرمترقبه را فراگیرند.
رئیس شعبه هلال احمر شهرستان در بخش دیگر سخنان خود به وقوع رانش زمین در روستای نرگسلوی علیا اشاره کرد و گفت: در این روستا چهار خانوار که دچار حادثه شده بودند در چادر های هلال احمر اسکان داده شدند و یک خانواده نیز در ساختمان دهیاری اسکان یافت.
امیری اظهار کرد: یک واحد مسکونی در روستای گلی نیز به علت رانش زمین دچار خسارت شده بود که این خانواده نیز به صورت اضطراری در چادر اسکان داده شدند.

***همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.