بهمن هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد بابیان اینکه در سال‌های اخیرانجام مطالعات اجرایی و مدیریت جامع منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه‌های مختلف استان از اولویت برنامه‌های اداره منابع طبیعی بوده است، اظهار داشت: اجرای مطالعات علاوه بر منابع طبیعی در حوزه بیابان، مراتع و غیره در استان نیز اجراشده است.

وی افزود: در حال حاضر اجرای مطالعات در چهار حوزه دربند و میان زو بجنورد، بیدرشیروان، حوزه فاروج واسپاخو و رباط قره بیل در شهرستان گرمه در حال اجراست که تاکنون 350 میلیون تومان اعتبار برای اجرای مطالعات اجرایی چهار حوزه هزینه شده است.

هوشمند بابیان اینکه اجرای مطالعات در این چهار حوزه دارای پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد است در صورت جذب اعتبار تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: در حوزه شیروان 11 هزار هکتار، در دربند و میان زو روستای گیفان بجنورد هفت هزار و 500 هکتار ودرحوزه اسپاخو و رباط قره بیل در شهرستان گرمه به مساحت هفت هزار هکتار ونیز در 15 هزار هکتار در حوزه سد شیرین دره انجام‌شده است.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی استان تصریح کرد: اجرای این نوع پروژه‌ها در مناطق مستعد و اولویت‌دار، ازجمله در حوزه اسپاخو، رباط، قره بیل در شهرستان گرمه نقش مهمی را در کنترل فرسایش و کاهش سیلاب‌ها به عهده داشته و نیز در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها به مناطق روستای و محصولات کشاورزی نقش مؤثری داشته است.

هوشمند افزود: اجرای مطالعات در این منطقه که طی سال‌های گذشته انجام‌شده است، اکنون بازنگری مطالعات آن در حال اجراست تا سازه‌های بیولوژیکی که در این منطقه نیاز به بازسازی و اصلاح دارد شناسایی، و با جذب اعتبار کمبودها و نواقص در این زمینه رفع شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617832
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.