محمد رضایی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه پارسال در 2 هزار و 120 هکتار از مزارع استان با آفت سن مادری مبارزه شد اظهار کرد: مبارزه با این آفت از 15 فروردین ماه شروع شده که تاکنون 2 هزار و 800 هکتار از مزارع این استان مبارزه شده است.
وی با بیان اینکه در صورت عدم مبارزه با آفت سن مادری شاهد کاهش عملکرد گندم و جو خواهیم گفت: هم اکنون بهترین زمان برای مبارزه با سن مادری است تاکنون این آفت در اسفراین، بجنورد و مانه و سملقان انجام شده است.
رضایی با بیان اینکه امسال تمام تلاش این سازمان مبارزه با آفت سن مادری است افزود: در شهرستان راز و جرگلان پیش بینی شده این آفت حالت طغیانی دارد که اگر مبارزه نکنند خسارت بالایی را در بر خواهد داشت ولی در سایر نقاط حالت نرمال است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته این آفت در شهرستان ها بوده و مبارزه با آن انجام شده است که احتمال دارد برخی از کشاورزان این کار را انجام ندهند به همین دلیل امسال تمرکز زیادی بر روی این آفت صورت خواهد گرفت.
رضایی با بیان اینکه فعالیت این آفت در شیروان و فاروج خیلی کم است افزود: در مناطق خنک یک سری عواملی هستند که بر علیه این آفت مبارزه می کنند.
در سال زراعی جاری 150 هزار و 837 هکتار از مزراع گندم در خراسان شمالی زیر کشت بهاره رفت.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیرن** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.