علی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 320 تختخوابی امام حسن(ع) از سال 88 آغاز و تا سال 92 حدود 18 درصد پیشرفت داشت اما در بازدیدی که چند روز پیش‌ از این پروژه داشتیم آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: این پروژه حدود 85 میلیارد تومان هزینه داشته و اکنون نیز برای تجهیز آن 40 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده‌ شده است.

قربانی درباره منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی (بیدک) نیز گفت: این را قبول دارم که منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی وضعیت مطلوبی ندارند باید به‌طور ویژه به آن رسیدگی شود و شخصاً در روزهای آینده از منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی بیدک بازدید و مشکلات آن را پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به این استان گفت: 50 کیلومتر از جاده چهار بانده جنگل گلستان نیز با آمدن رئیس‌جمهور بهره‌برداری می‌شود.

قربانی درباره  فاز دوم پتروشیمی نیز گفت: تنها پتروفرهنگ با این طرح مخالفت می‌کند که در این راستا با وزیر آموزش‌ و پرورش جلساتی داشتیم و قول آن را گرفتیم که هر چه سریع‌تر با فروش سهام خود و یا دخالت مؤثر در راستای بهبود وضعیت به این مخالفت‌ها پایان دهد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح GTPP فعلاً موافقت نشده است اما با بخش اوره دو پتروشیمی 100 درصد موافقت شده است.

قربانی گفت: باید اشاره‌ای  به بالا بودن رقم بودجه جاری کشور نسبت به عمرانی داشته باشم که علاوه بر پایین بودن درآمدها مشکل تبعیض در پرداخت حقوق را داریم که ضربه مهلک‌تری به مردم وارد می‌کند.

وی افزود: طبق آمارهای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از لحاظ درصد بودجه جاری نسبت به تولید ناخالص ملی در رتبه‌های آخر دنیا هستیم اما چون نسبت بودجه جاری به عمرانی حدود 80 درصد است، رقم بالایی به چشم می‌آید.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان افزود: از دو میلیون و شش‌صد هزار بازنشسته کشور ما یک‌میلیون و شش‌صد هزار نفر زیر دو میلیون تومان حقوق می‌گیرند که این رقم که بسیار پایین است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609389
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.