محمد صمدی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سمینار با حضور مقامات اقتصادی کشور عراق و ایران و نماینده شرکت بیرووریتاس (BV)فرانسه در زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی در روزهای 7و 8 اردیبهشت در بجنورد برگزار می شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این سمینار تخصصی و آموزشی آشنایی با قوانین واردات و صادرات کشور ، کمک به توسعه صادرات و آگاهی بخشی به فعالان اقتصادی استان در به دست آوردن بازارهای هدف است.
صمدی گفت: آشنایی با قوانین و مقررات صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران وچگونگی ثبت سفارش کالا، چشم انداز آینده صنعت و تجارت استان درمبادلات تجارتی با کشورهای هدف ،نقش و جایگاه کشور عراق در تجارت جهانی و منطقه، تجارب موفق در سیاست های عمرانی ، صنعتی و تجاری ایران با کشور عراق و امکان الگو گیری از آنها و بومی سازی،سیاستگذاری پشتیبان توسعه صنعتی استان با محورت صادرات کالا به بازارهای هدف، بررسی برگزاری نمایشگاه توانمندی استان در کشور های همسایه و هد ف، و نحوه مبادلات کالا و مسائل مالی ، و تضامین بازگشت سرمایه از جمله راهبردهاو رویکرد ها ی این سیمنار بین المللی است.
به گزارش ایرنا و بر اساس آخرین آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی میزان 54 هزار و 654 تن کالا از این استان
به ارزش 6میلیون 944هزار دلار درسال 95به مقصد کشور عراق صادر شده که این کالاها شامل مصالح ساختمانی ،موادغذایی و محصولات کشاورزی بوده است.


همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.