به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: اهمیت انتخابات بحدی است که رهبری در سخنرانی نخستین روز امسال در جوار حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آن را یکی از دو رکن اساسی مردمسالاری دانستند.
نماینده ولی در خراسان شمالی گفت: رای دادن یک تکلیف است و بدون تحقیق و کنکاش نباید به هر کاندیدا رای داد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نباید با استخاره یا براساس قوم و قبیله ای به افراد رای داد؛ این گونه رای دادن در حقیقت 'رای سوزی' است.
امام جمعه بجنورد همچنین گفت: در انتخابات نباید 'رای فروشی' وجود داشته باشد یا به عبارت دیگری در این زمینه 'تجارتخانه' ایجاد و رای ها به مزایده گذاشته شود.
وی افزود: برخی ها 'رای جهنمی' می دهند بدین معنی که در آخرین لحظات روز رای گیری می گویند به جهنم یک رای به صندوق می اندازیم در حالیکه نمی دانند با انداختن رای خود در مشارکت مدیریت کشور سهیم می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه به شعار امسال رهبری اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند تا گفتمان این موضوع مهم در جامعه شکل کامل بگیرد.
وی گفت: رهبری امسال برای اقتصاد مقاومتی مصداق تعریف کردند و گفتند اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال یعنی اینکه هرکس با هر تخصصی که دارد به فکر تولید و اشتغال بوده تا به سخنان رهبری لبیک گفته باشد.
وی اظهار کرد: باید هرکس در هر رشته تخصص دارد کارآفرین و اشتغال آفرین باشد تا مفاسد اجتماعی از جامعه رخت بربندد زیراکه بیکاری منشا فساد در جامعه است.
وی گفت: نباید از خرید کالای داخلی خودداری کنیم بلکه باخرید کالای تولید داخل ضمن خودکفایی در تولیدات تحریم های دشمنان را هم خنثی کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به ماه پرفیض رجب و مناسبت های آن اشاره و تصریح کرد: در این ماه باید زیاد استغفار کرد.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.