به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، ابراهیم گلمکانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طی سه سال گذشته 88 هزار مترمربع فضای بهداشتی و درمانی در استان ساخته‌ شده است اظهار داشت: ساخت این میزان فضای بهداشتی و درمانی معادل 75 درصد مجموع فضاهای درمانی ساخته‌شده در 50 سال گذشته در استان است.

گلمکانی افزود: بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد دارای بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی با 29 هزار مترمربع زیربنا آماده افتتاح است که  با حضور رئیس‌جمهور این بیمارستان به همراه بیمارستان شیروان افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه برای ساخت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام حسن(ع) بجنورد با 320 تختخواب، 86 میلیارد تومان اعتبار و برای تجهیز این بیمارستان بالغ‌ بر40 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود 150 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز و تکمیل نهایی این بیمارستان هزینه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: بیمارستان 220 تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیروان نیز با مساحت 18 هزار مترمربع زیربنا ساخته‌شده و بالغ‌ بر22 میلیارد تومان برای تجهیز این بیمارستان هزینه شده است.

گلمکانی افزود: تبدیل بیمارستان امام علی(ع) به مرکز تروما، سرطان و سوختگی و بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد به مرکز کودکان و مرکز روان‌پزشکی و نیز انتقال سایر بخش‌ها به بیمارستان امام حسن(ع) در برنامه درازمدت انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر فوق تخصص‌های ضروری را در استان داراست اظهار داشت: با افتتاح این بیمارستان‌ها و فراهم شدن تجهیزات و رفع کمبودها حضور پزشکان فوق تخصصی نیز میسر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در سه سال اخیر یک هزار نفر نیرو جذب این دانشگاه شدند که 75 درصد نیروهای فنی به‌صورت استخدام و شرکتی به‌کارگیری شده‌اند.

وی استاندارد ملی به ازای هر تخت را 2.5 نفر نیرو ذکر کرد و گفت: در حال حاضر به ازای هر هزار نفر، 1.4 تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که این شاخص در استان 1.4 پایین‌تر از میانگین کشوری است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال این شاخص را به بالاتر از میانگین کشوری ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605385
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.