علی اصغر شریکیان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه بارشی و برودت هوا و احتمال سرمازدگی محصولات، کشاورزان باید قبل از بروز سرمازدگی اقدامات لازم را در خصوص کشت های باغبانی انجام دهند.
وی با بیان اینکه کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات و خسارت باید آبیاری، پایش، مراقبت کردن و ... را انجام دهند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون گزارشی از خسارت محصولات کشاورزان این استان اعلام نشده است.
شریکیان با بیان اینکه امسال وضعیت مناسبت تری در زمینه بروز سرمازدگی در مقایسه با سال های گذشته داشته ایم افزود: در اسفندماه سال 93 و عید پارسال شاهد سرمازدگی محصولات باغی و زراعی در این استان بودیم که خسارت زیادی به بخش زراعت و باغبانی وارد شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون باغ ها در مرحله شکوفه دهی هستند افزود: در شرایط برودت هوا و پایین آمدن دما باغداران باید بخاری های باغی را روشن کنند و همچنین با آتش روشن کردن و ایجاد دود مانع سرمازدگی بهاره شوند.
در استان خراسان شمالی بیش از 400 هزار نفر در قالب 117 هزار خانوار در روستاها سکونت دارند که 344 هزار هکتار اراضی کشاورزی را با 82 هزار بهره برداری راهبری می کنند.
سالانه در این استان بیش از یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول باغی، زراعی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.