به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی دوشنبه در گردهمایی اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اظهار داشت: ناظرین انتخابات باید علاوه بر رعایت محرمانه بودن سوابق کاندیداها در مسیر رعایت بی طرفی نیز قدم بردارند.
به گفته وی ، همچنین کاندیداها باید از تحریک احساسات قومی و محلی پرهیز کنند.
صالحی تصریح کرد: با حفظ سلامت و ایجاد اعتماد در مردم و رعایت بی طرفی می توانیم منویات مقام معظم رهبری را در مسیر مشارکت مردم محقق سازیم.
وی خاطرنشان کرد:برای رشد و تعالی نظام و تحقق شعار سال باید قدم های موثری را برداشت تا شاهد ایرانی توسعه یافته و همراه با اشتغال باشیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: در بودجه سال 96 با همراهی سازمان برنامه و بودجه و کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد رشد25درصدی اعتبارات هزینه ای و 15 درصدی اعتبارات تملک و دارایی هستیم.
محمدرضا صالحی تصریح کرد: باید در هم افزایی و رشد استان نقش دقیق تری را ایفا کنیم تا بتوانیم سرمایه گذاری و رونق بیشتری را رقم بزنیم.
رییس ستاد انتخابات استان نیز در این گردهمایی گفت: با کمک هیات های اجرایی، انتخابات سالم، قانونمند و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی و در نهایت مشارکت مردم شاهد خواهیم بود.
محمد تقی ایرانی آمار ثبت نام شدگان این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را قابل قبول اعلام کرد و ادامه داد: آمار نهایی ثبت نام داوطلبان پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 5هزار و 412 نفر است که از این تعداد 5هزار و 162 نفر مرد و 107 نفر نیز زن می باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: 4هزار و 587 نفر نام نویسی برای شوراهای روستا را نیز داشته ایم.
ایرانی ویژگی متمایز این دوره از انتخابات را حضور بیشتر بانوان و جوانان تحصیلکرده عنوان کرد.
رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در این گردهمایی گفت: ناظرین انتخابات بعنوان وظیفه اخلاقی، شرعی و قانونی خود باید محرم اسرار داوطلبان باشند.
عبدالرضا عزیزی اظهار داشت:در کنار انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات مهم ریاست جمهوری را در پیش روی داریم که از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دشمنان به دنبال عدم حضور مردم و مشارکت آنان در انتخابات هستند.
وی افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات حمایت از نظام است.
وی با تاکید بر اینکه زیر سوال بردن برجام کار درستی نیست، خاطرنشان کرد:بزرگ کردن نقاط ضعف دولت از طریق زیر سوال بردن برجام کار درستی نیست چون این موضوع مربوط حکومت است نه دولت.
عزیزی در بخش دیگر سخنان خود اشاره ای اجمالی هم به موضوع سفر تعدادی از مدیران کل استان به اروپا داشت و گفت: باید دید ما نسبت به چنین سفرهایی مثبت باشد چرا که این سفرها منشا خیر و از مزایای برجام است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت یازدهم افزایش هزینه های عمرانی است، تصریح کرد: از 72 هزار میلیارد تومان مصوب اعتبارات بخش عمرانی برای سالجاری 30درصد معادل 23 هزار میلیارد تومان سهم این استان است که رقم قابل توجهی می باشد.
7184/ 1744 خبرنگار: محسن داوری **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.