حجت الاسلام علی اکبر صفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد مسافر در امام زاده های طرح آرامش بهاری و همچنین زائر سراهای این استان مستقر شدند.
وی بیان اینکه این تعداد مسافر به علت شرایط نامناسب آب و هوایی و بارش باران در امامزاده های استان اسکان یافتند گفت: این افراد در 33بقاع متبرکه شاخص این استان اقامت داشتند که در این مکان ها انواع برنامه های فرهنگی برای مسافران برگزار و به سئوالات دینی و احکام نیز پاسخ داده شد.
صفری بیان اینکه 38 روحانی از قم در اجرای طرح آرامش بهاری در این استان مشارکت دارند گفت: حضور روحانی در کنار بقاع متبرکه در قالب طرح خیمه های معرفت است و به مسافران و زائران به مشهد مقدس خدمات ارائه می دهند.
وی افزود: در این ایام با برگزاری انواع مسابقات فرهنگی از جمله نقاشی، رنگ آمیزی و سایر به کودکان و نوجوانان نیز جوایزی داده شد.
* 6 وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در ایام نوروز 6 وقف جدید در این استان به ثبت رسید.
وی افزود: اولین وقف سال جاری توسط خیر اندیش رمضان خدادادی یک قطعه زمین به مساحت چهار هزار متر مربع با نیت توسعه امامزاده نور الله (ع) مرغزار در شهرستان فاروج وقف شده است.
صفری اظهار کرد: وقف یک قطعه زمین به مساحت 6.5 هکتار در روستای زرقانه بجنورد نیز دومین وقف سال جاری است که با نیت تامین دارو و درمان برای نیازمندان و همچنین هزینه برنامه های قرآنی این روستا وقف شده است.
این مسوول وقف 150 متر مربع زمین برای ساخت خانه عالم در فاروج، ساخت مسجد امام حسین (ع) در شیروان، وقف یک هزار و 500 متر مربع زمین آبی برای تهیه جهیزیه جوانان و وقف یک باغ گردو به مساحت 250 متر مربع برای توسعه امامزاده اسماعیل روستای شوقان را از دیگر موارد عنوان کرد.
در طرح آرامش بهاری نوروز سال 95 ، 100هزار نفر روز مراجعه کننده و همچنین 20 هزار نفر روز نیز در خیمه های معرف مشارکت داشتند.
استان خراسان شمالی با 863 هزار و 204 نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.
3007 /1744 خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده:علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.