به گزارش ایرنا محمد تقی ایرانی یکشنبه در دیداربا اعضای هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات شهرستان جاجرم ،اسفراین و گرمه بر اهمیت برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند تاکید و اظهار کرد : دولت و وزارت کشور با دغدغه جدی بستر حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کرده است.
وی افزود: با برگزاری جلسات و دوره های آموزشی مورد نیاز ویژه ستاد انتخابات در مرکز استان و شهرستان های استان تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم شده است.
ایرانی با بیان اینکه انتخابات نمونه بارز رفتار علوی و تجلی مردم سالاری دینی است افزود: مسئولین و اعضای کمیته های ستاد انتخابات استان مجدانه در تلاش هستند تا انتخاباتی شکوهمند همچون دوره های گذشته برگزار شود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با تاکید بر همکاری و تعامل بین هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات استان افزود: مسئولین و دست اندرکاران برگزاری انتخابات با همکاری و تعامل درصدد برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند باشند.
وی بر نقش مهم اعضای هیات اجرایی ، نظارت و بازرسی در زمینه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد افزود: هیات های اجرایی و نظارت و بازرسی بدون نگاه سیاسی باید بستر مناسبی برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم و از آراء مردم صیانت کنند .
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی بر همکاری تمامی ادارات، ارگان ها و دستگاه های اجرایی با ستاد انتخابات تاکید کرد و گفت: هرگونه عدم همکاری ارگان ها با ستاد انتخابات تخلف محسوب می شود.
ایرانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و رئیس جمهور درباره اهمیت برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم افزود: فصل الخطاب ما در برگزاری انتخابات رعایت مر قانون است .
وی گفت : لازم است تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات افرادی سالم، قانونمند و پاکدست باشند تا از رای مردم صیانت شود.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان شمالی نیز در این نشست گفت : برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای پیام اقتدار و عظمت ایران را در عرصه ملی و بین المللی به همراه خواهد داشت.
عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور پرشور مردم ایران در انتخابات نشان از حمایت مردم از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و لبیک به ندای مقام معظم رهبری است.
عضو دیگر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در نظام جمهوری اسلامی همه چیز با رای و نظر مردم اجرایی می شودد.
علی قربانی نماینده 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه در هر دوره از برگزاری انتخابات شاهد حضور پر شور و شعف مردم فهیم و گرانقدر کشورمان در پای صندوق های رای بوده ایم. افزود: برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم فهیم و همیشه در صحنه ایران اسلامی نشان از استقرار دموکراسی در کشور است
به گزارش ایرنا تا پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهرو روستا در شهرستان های جاجرم 132 نفرثبت نام کردهاند که 41 نفر درحوزه شهری و91نفردر حوزه روستایی و در شهرستان گرمه 65نفر ثبت نام کرده اند که 12نفر برای شورای شهرو 53نفربرای شورای روستاها ثبت نام کرده اند .
نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا طبق زمانبندی از ساعت هشت صبح 30 اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی آغاز شده و تا ساعت 24 امروز 6فروردین ماه ادامه دارد .
تعداد کل صندوق های أخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را در خراسان شمالی ١٠٦٨ صندوق است که ٣٠٣ صندوق شهری ، ٧٥١ صندوق روستایی و ١٥ صندوق نیز عشایری است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب 218 عضو شورای اسلامی شهرها و 2262 عضو شوراهای اسلامی روستاهای خراسان شمالی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
استان 863هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد.
1744 /7189خبرنگار: بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.