به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان شمالی مهدی علی آبادی روز یکشنبه اظهارکرد : 18 پست ایمنی و سلامت نوروزی این جمعیت در سراسر استان در طرح نوروز96 از 25 اسفند تا 4 فروردین 96 این خدمات رابه مسافران راده داده اند .
وی با بیان اینکه روزانه 90 نفر از اعضای جوان این جمعیت در پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند، افزود: در 10روز گذشته 994 نفر به خیمه‌های نماز، 5هزار و 122 نفر به فضای دوستدار کودک و 5 هزار و 818 نفر نیز به ایستگاه‌های سلامت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مراجعه کرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی کمپین «نه به تصادف» در خراسان شمالی ، افزود: راه‌اندازی کمپین «نه به تصادف» یکی از اقداماتی بود که امسال برای دومین سال در برنامه‌های این جمعیت قرار گرفت تو اکنون هشت هزارو 962 نفر با امضای میثاق‌نامه به عضویت این کمین در استان آمده اند .
معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: در این مدت 11 هزارو 817عدد نقشه استان ، 13هزارو804 بروشور و11 هزارو 823 عدد سایر اقلام فرهنگی بین مسافران توزیع شده است.
علی آبادی با بیان اینکه سال 15 هزارو 876 نفر به پست های ثابت و سیار ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر در تعطیلات نوروز پارسال مراجعه کرده بودند افزود: این میزان در نوروز 96 به 2برابر افزایش یافته است .
به گزارش ایرنا 28 پایگاه امدادی شامل 12 پایگاه ثابت، چهار پایگاه موقت، سه پایگاه سیار، یک پایگاه امداد کوهستان، یک پایگاه امداد هوایی و هشت پایگاه شهری در خراسان شمالی در طرح نوروز96 جمعیت هلال احمر به شهروندان و مسافران نوروزی در خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند .
برای اجرای طرح امداد نوروزی هلال احمر دراستان 19 دستگاه آمبولانس، 9 دستگاه ست نجات، یک موتور آمبولانس و یک فروند بالگرد دارد که روزانه 105 نفر نجات گر به شهروندان و مسافران خدمات امدادی ارائه می دهند.
استان خراسان شمالی با بیش از پنج هزار و 500 کیلومتر در حد فاصل مسیر استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و محورهای ارتباطی این استان از پر ترددترین مسیرهای کشور است.
1744/7189 خبرنگار :بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.