حسن شکوری نسب شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در 10 روز اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند تا 4 فرودین ماه از این میزان حادثه امدادرسانی شده، 53 حادثه جاده ای بوده است.
وی افزود: این تعداد حوادث جاده ای 129مصدوم داشت که 60 مصدوم آن توسط امدادگران هلال احمر خراسان شمالی به مراکز درمانی انتقال یافتند.
شکوری نسب گفت: 7 مورد نیز رهاسازی انجام شده است و 2 مورد نیز با بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر استان در 2 سورت پروازی به مصدومان امدادرسانی شده وبه مراکز درمانی انتقال داده شده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: این درحالی است که نوروز گذشته به 39 حادثه امدادرسانی شده بود.
شکوری نسب گفت: 107تیم امدادی با 97 خودروی امداد و نجات و آمبولانس برای امدادرسانی به حوادث جاده ای به کارگیری شده است.
وی افزود: سامانه 112 ندای امداد جمعیت هلا ل احمر است که در 24ساعت شبانه روز برای امدادرسانی به حوادث آماده است.
به گزارش ایرنا 28 پایگاه امدادی شامل 12 پایگاه ثابت، چهار پایگاه موقت، سه پایگاه سیار، یک پایگاه امداد کوهستان، یک پایگاه امداد هوایی و هشت پایگاه شهری در خراسان شمالی در طرح نورزی جمعیت هلال احمر به شهروندان و مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند .
برای اجرای طرح امداد نوروزی هلال احمر دراستان 19 دستگاه آمبولانس، 9 دستگاه ست نجات، یک موتور آمبولانس و یک فروند بالگرد دارد که روزانه 105 نفر نجات گر به شهروندان و مسافران خدمات امدادی ارائه می دهند.
استان خراسان شمالی با بیش از پنج هزار و 500 کیلومتر در حد فاصل مسیر استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و محورهای ارتباطی این استان از پر ترددترین مسیرهای کشور است.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.