سید اصغر مطهری شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آغاز بهار و شروع زایش وحوش در زیستگاه ها از تمامی علاقه مندان به طبیعت خواست تا این موجودات را از محل زندگی آن ها که معمولا در بین بوته ها است، خارج نکنند.
وی افزود: معمولا مادر، نوزادان خود را برای مدتی کوتاه در محلی امن رها می کنند و برای تامین آب وغذا در زیستگاه های پیرامونی به گشت زنی مشغول می شوند که پس از مدتی مجددا با استفاده از حواس ششگانه خود بچه ها را یافته و به ادامه زندگی می پردازند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شماره تلفن شبانه روزی 1540 و به صورت تمام وقت پاسخگوی هم استانی ها برای دریافت اطلاعات و اخبار در خصوص مسائل مرتبط با محیط زیست است.
در استان خراسان شمالی علاوه بر زیست 141 گونه پرنده بومی، هر ساله تعدادی از گونه های پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی از مناطق سرد سیبری به آبگیرهای این استان کوچ می کنند.
خراسان شمالی افزون بر دو میلیون هکتار گستره دارد که اداره کل حفاظت محیط زیست این استان، سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو و مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و همچنین پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را با گستره 194 هزار و 141 هکتار را مدیریت می کند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.