سرهنگ علیرضا حسین زاده شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد فوتی های تصادف در محورهای ارتباطی این استان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است گفت: این تعداد فوتی ها مربوط به سر صحنه تصادف هستند.
وی بدون اشاره به میزان درصد کاهش تصادفات امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزود: مجروحانی که به مراکز درمانی سایر استان ها اعزام شده اند احتمال مرگ برخی از آنان نیز وجود دارد که سرجمع آمار کشته شده ها توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این مدت 134 دستگاه خودرو در جاده های این استان تصادف کرده اند گفت: 191 نفر نیز در این مدت مجروح شده اند.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی علت بیشتر تصادفات محورهای ارتباطی این استان در این مدت را خستگی، خواب آلودگی و لغزنده بودن سطح جاده ها عنوان کرد و افزود: وضعیت جوی نامساعد احتمال تصادفات را بالا می برد که رانندگان باید با دقت و حوصله بیشتری به رانندگی بپردازند.
سرهنگ حسین زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه جاده های این استان در مناطق سردسیر و کوهستانی قرار دارد رانندگان گذری باید در وضعیت آب و هوایی نامساعد غافلگیر نشوند بلکه باید تمامی تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و همچنین با صبر و حوصله رانندگی کنند.
وی با بیان اینکه تصادفات تعطیلات نوروز سال جاری در تمامی محورهای این استان پراکنده بوده است گفت: جاده های دو طرفه این استان نیز هم اکنون با توجه به شرایط آب و هوایی، بارش باران و برف بسیار خطرناک هستند که با کوچکترین بی احتیاطی حادثه ناگواری ایجاد خواهد کرد.
سرهنگ حسین زاده از زائران و مسافران گذری از محور های این استان خواست تا با سرعت مطئمن حرکت کنند.
وی بر مدیریت زمان طول سفر تاکید کرد و گفت: مسافران نباید اصرار بر رسیدن به مقصد در زمان خاص داشته باشند زیرا که رانندگی با عجله مشکلاتی را برای خود و خانواده ها ایجاد می کند.
به گزارش ایرنا در تعطیلات نوروز 96، 260نیروی پلیس تردد خودروها را در محورهای خراسان شمالی رصد می کنند.
استان خراسان شمالی با بیش از پنج هزار و 500 کیلومتر راه اصلی و فرعی با 22 گردنه کوهستانی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع شده است که سالانه شاهد تردد خیل عظیمی از مسافران نوروزی از این مسیر است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.