به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی محمد رضا صالحی چهارشنبه در جمع هیئت های اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان بجنورد گفت : کارمجریان انتخابات و هیئت های اجرایی سخت ، حساس و بسیار ظریف است که با حقوق مردم سروکار دارد و باید دقت شود تا حق کسی از بین نرود.
وی افزود: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات آن است که شرایطی فراهم کنیم که انتخابات در سلامت و صحت کامل برگزار شود و بارعایت قانون و قانون مداری و بدون توجه به حزب و نگاه سیاسی نامزدها هرآنچه را که مردم انتخاب می کنند به عنوان عضو شورای اسلامی شهر و روستا قبول کنیم.
صالحی با اشاره به تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بهار طبیعت و در پیش بودن انتخابات مهم ، همه مردم استان را به مشارکت گسترده و پرشور در انتخابات 29 اردیبهشت فراخواند و افزود: امنیت انتخابات یعنی حضور مردم و مشارکت حداکثری آنها در تعیین سرنوشت خویش و مجریان انتخابات باید با سعه صدر و نگاه باز به امر انتخابات توجه داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه نباید جایگاه شوراها را کم بپنداریم ،افزود:از ترکیب شورای چند روستا شورای بخش وهمین طور شورای شهرستان از شوراهای بخش و در نهایت شورای عالی استان ها شکل می گیرد که می توانند در قانون گذاری به صورت مستقیم همچون دولت و یا نمایندگان مجلس مشارکت کنند.
استاندار خراسان شمالی گفت: همانگونه که در بحث جمهوریت به آرای مردم توجه می کنیم باید به اسلامیت آن هم توجه کنیم و به عنوان پیروان ائمه اطهار (ع) نباید آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشیم و بدانیم رای مردم حق الناس و امری اخروی است.
صالحی با اشاره به اینکه خوشبختانه باحضور نامزدها و ثبت نام آنها فضای استان به طور غیررسمی فضای انتخاباتی شده است و مردم در دید وبازدیدهای نوروزی خود هم از انتخابات صحبت می کنند افزود: این امر نشان از شور و شوق مردم برای حضور حداکثری در انتخابات است.
وی گفت : دستگاه های استعلام دهنده چهارگانه حق رای ندارند و فقط سابقه افراد را اعلام می کنند بنابراین هیئت های اجرایی نباید وارد بحث های حاشیه ای شوند.
صالحی بااشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده است افزود : امیدواریم در سال جدید علاوه بر انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم ، در پایان سال درحوزه اقتصاد و تولید و اشتغال نیز بتوانیم تغییرات اساسی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا ثبت نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا طبق زمانبندی از ساعت هشت صبح 30 اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی آغاز شده و تا 6فروردین ماه ادامه دارد .
تا صبح روز چهارشنبه سومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرو روستا در خراسان شمالی 757 داوطلب رقابت های انتخاباتی نام نویسی کرده اند که 134 نفر در شهرها و 623 نفر روستاها برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند که از این تعداد 28 داوطلب زن و 729 داوطلب مرد است.
ثبت نام از داوطلبان تا از 8صبح تا ساعت 16 هر روز در فرمانداری ها و بخشداری ها و در روز آخر نیز تا ساعت 24 تا ثبت نام آخرین داوطلب، توسط مجریان ادامه خواهد داشت .
تعداد کل صندوق های أخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را در خراسان شمالی ١٠٦٨ صندوق است که ٣٠٣ صندوق شهری ، ٧٥١ صندوق روستایی و ١٥ صندوق نیز عشایری است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
1744 /7189خبرنگار: بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.