محمد سویدانلویی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : از اول فروردین ماه هر شب تا 13 فروردین این جشنواره در هتل داریوش با حضورمهمانان کشوری و استانی برگزار می شود.
وی از برگزاری آیین نوروزگاه در ایام نوروز نیز خبرداد و افزود: در دو مکان آیینه خانه مفخم شهر بجنورد و رباط قره بیل توسط میراث فرهنگی و بخش خصوصی این آیین برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این آیین در آیینه خانه مفخم بجنورد از دوم تا ششم فروردین ماه 96 برگزارمی شود، خاطرنشان کرد: در این مراسم برنامه هایی همچون نوروز خوانی، بازی های بومی محلی، پخت غذاهای سنتی استان و همچنین سمنو، ارائه سوغات های استان و اجرای موسیقی مقامی انجام خواهد شد.
سویدانلویی به برپایی 12 بازارچه صنایع دستی دائمی و موقت در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت : این بازارچه ها با بیش از 300 غرفه صنایع دستی در خراسان شمالی برپا خواهد شد.
به گفته وی، نمایشگاه های صنایع دستی در شهرستان گرمه در رباط قره بیل، بجنورد درپارک تفریحی باباامان ،خانه صنایع دستی حسینیه جاجرمی ، عمارت مفخم ، سینما قدس و پارک آفرینش ، درشهرستان اسفراین در ورودی شهر با نصب سیاه چادر،در شهرستان شیروان پارک لاله در حاشیه میدان کوهنورد و در فاروج در خروجی پارک وهمچنین در 13 و 14 فروردین در محل گود زینل خان برپا می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح کارگاه گردانی در15 کارگاه فعال صنایع دستی در سطح شهرستان ها نیز اظهارداشت: زمان برپایی این نمایشگاه از تاریخ 14 اسفند سال جاری تا 14 فروردین سال آینده خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی مسابقه پیامکی، رزمایش ترافیکی ،تنوع اقلام تبلیغاتی و استفاده از سامانه نرم افزار جامع گردشگری، استقبال ازاولین میهمانان در مبادی ورودی استان، انجام نظارت بر واحد های گردشگری وصنفی و تاسیسات خدمات رسان توسط 300 ناظر ، تشکیل تیم نظارت مشترک، پخش مستقیم برنامه بهارانه ویژه برنامه تحویل سال نو سیمای استان از محل مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم ، حضور بخش صدای رادیو بصورت زنده در بازارچه های نوروزی، تشکیل دبیرخانه ستاد اجرائی سفر در معاونت گردشگری، توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغاتی توسط معاونت اطلاع رسانی و فضای مجازی در ستاد اسکان ، فعال نمودن سیستم اطلاع رسانی سامانه بلوفای در اماکن حضور گردشگران وحضور یک دستگاه بالگرد امدادی در استان را از دیگر برنامه های استان برشمرد.
1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.