به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه بجنورد به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: رهبری در این دیدار سخنان مهمی را ایراد کردند که باید سرلوحه کار همه مسئولان نظام قرار گیرد.
وی گفت: 'یکی از پایه های مهم انقلاب اسلامی اصل استکبارستیزی است که براساس این اصل نباید به دشمنان اعتماد کرد زیراکه تجربه ثابت کرده است که دشمن هیچ وقت با نظام سرآشتی نخواهد داشت هرچند که لبخند بزند یا مذاکره کند.'
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: 'اعتماد ملی' یکی دیگر از محکمات انقلاب اسلامی است که براین اساس باید به خودمان متکی باشیم و 'عزت ملی' را همواره سرلوحه کارمان قرار دهیم.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: احساس 'سیادت فرهنگی' از محکمات دیگر نظام اسلامی است که رهبری به آن تاکید دارند و براین اساس نباید در مقابل فرهنگ بیگانه ضعیف بود یا در آن هضم شد.
امام جمعه بجنورد گفت: باید سیادت فرهنگی را پاس داشت و براساس آن سبک دینی زندگی خودمان را تقویت و فرزندانمان را با این سبک تربیت کنیم و در این راستا، به زندگی اشرافی 'نه' بگوییم.
وی گفت: همدردی با مستضعفان، مظلومان جهان و دلسوزی برای مستمندان از دیگر محکمات انقلاب اسلامی است که در اسلام به آن بسیار سفارش شده است.

* انتخابات نباید در نظام دوگانگی ایجاد کند
نماینده ولی فقیه در ادامه خطبه های خود، 'وحدت' را از اصول مهم و مسلم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: هر کس که بخواهد صف وحدت ملت را به هم بزند دشمن است زیراکه ما یک ملت هستم و یک رهبر و یک قانون اساسی داریم.
حجت الاسلام یعقوبی گفت: شاید سلایق مان در برخی حوزه ها با هم همخوانی نداشته باشد اما، این تفاوت ها نباید به اصل نظام صدمه بزند؛ انتخابات نباید ما را از هم جدا کند هرکس سلیقه ای دارد برای خودش محترم است.
وی گفت: باید هوشیار بود که دشمن قطب سازی بین ملت ایجاد نکند زیراکه با عملی شدن ترفند دشمن از آرمان های انقلاب و نظام باز خواهیم ماند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: اختلاف سلایق در کشور داریم اما، نباید این اختلاف ها به وحدت آسیب برساند.

* سال 96 سالی سرنوشت ساز است
امام جمعه بجنورد به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در سال 96 اشاره و تصریح کرد: در این زمینه باید عملکرد افراد داوطلب را بررسی کرد تا از میان آن ها افراد شایسته و دلسوز و فداکار به نظام و مردم را برگزید.
وی گفت: به همین منظور در سال آینده با بصیرت کامل به میدان خواهیم آمد.
وی در ادامه به سال نو اشاره کرد و گفت: کلمه 'نوروز' در احادیث ائمه اطهار(ع) بسیار آمده است و باید
در این ایام به دیدار اقوام و خویشاوندان رفت و دست مستمندان را گرفت.
وی همچنین یادی از بزرگانی نظیر آیت الله موسوی اردبیلی ، هاشمی رفسنجانی و واعظ زاده خراسانی که در سال 95 به رحمت خدا رفتند، کرد.
امام جمعه بجنورد همچنین ولادت حضرت زهرا(س) را که مصادف شده با ولادت حضرت امام خمینی(ره) گرامی داشت و گفت: این هم زمانی در حقیقت پیوندی بین امام راحل با زهرای اطهر(س) است که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
وی در ادامه رونمایی از تانک 'کرار' را نماد اقتدار نظام دانست و گفت: پیشرفت های علمی دانشمندان جوان در عرصه های مختلف دشمن ر ا به هراس انداخته است.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.