دکتر محمد معتمدی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اعلام رسانه ها در زمینه مصرف کالای ایرانی تاثیرگذاری بیشتری در بین مردم دارد و آموزش و پرورش هم می تواند این مهم را از مهد کودک ها آغاز کند تا خرید کالای ایرانی در بین مردم نهادینه شود.
وی گفت: در این پیوند، فروشندگان و تولیدکنندگان هم باید کالای ایرانی با کیفیت تری را برای مشتریان فراهم و در عین حال از عرضه کالای خارجی و قاچاق خودداری کنند.
وی اظهار کرد: اگر تقاضا برای یک کالا وجود داشته باشد، به همان نسبت عرضه هم در بازار اتفاق می افتد، پس هرچه تقاضا بیشتر باشد عرضه و تولید هم افزایش می یابد، حال اگر تقاضا برای کالای ایرانی و ملی بیشتر باشد تولید هم بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه اگر فرهنگ استفاده از کالاهای وطنی در بین خانواده های ایرانی نهادینه شود؛ کارخانه ها و کارگاه ها برای تولید، فعال تر و مشتاق تر خواهند شد گفت: همچنین به دنبال این وضعیت اشتغالزایی در جامعه افزایش می یابد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: بدین ترتیب از تعداد بیکاران در جامعه کاسته می شود و در پی آن با کاهش آمار معتادان و جامعه سالم مواجه خواهیم شد و به همان میزان هم ازدواج های سالم و زندگی های بادوام در جامعه رو به افزایش خواهد گذاشت.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: نباید از انصاف دور داشت که برخی از کالاهای ایرانی به دلایل خاص کیفیت لازم را در مقایسه با بعضی کالاهای خارجی ندارند و نمی توانند به خوبی عرض اندام کنند اما کیفیت کالاها در بخش پوشاک و بسیاری دیگر از محصولات کارگاه ها و تولیدی های وطنی بهتر از تولیدات کشورهای آسیای شرقی است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.