مهدی برزکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پنج میلیارد و 400 میلیون ریال برای تهیه 270 مورد جهیزیه پرداخت شده است.
وی افزود: 191 مورد وام اشتغال به مبلغ 21 میلیارد و 340 میلیون ریال در زمینه های مختلف کشاورزی، صنایع دستی و دامداری از اقدامات انجام شده در سال جاری است.
وی افزود: ساخت مسکن شهری و روستایی و تعمیرات با 125 فقره و 6 میلیارد ریال کمک بلاعوض داده شد و408 خانوار هم از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده و به خودکفایی رسیده اند.
وی گفت: امسال نیکوکاران هم سه میلیارد و 120 میلیون ریال به مددجویان کمک کرده اند.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات دانش آموزی و دانشجویی نیز به تعداد 640 نفر با اعتبار بالغ بر 800 میلیون ریال انجام گرفته است.
وی، اعزام 104 نفر به عتبات عالیات، آموزش و کاریابی برای 884 نفر، کمک های موردی به 475 نفر و خرید 650 بخاری را از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی شهرستان عنوان کرد.
برزکار درخصوص وام قرض الحسنه گفت: به تعداد 400 نفر بیش از پنج میلیارد ریال وام داده شد و به یک هزار و 300 نفر از ایتام و بیماران صعب العلاج نیز 16 میلیارد و 720 میلیون ریال کمک شد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد 80 کودک زیر 18 سال با سرپرست ناتوان تحت پوشش کمیته امداد مانه و سملقان در انتظار حامی هستند.
رئیس کمیته امداد مانه و سملقان گفت: در حال حاضر 522 حامی در طرح محسنین در این نهاد جذب شده اند که با حمایت های مالی و معنوی خود به کمک کودکان نیازمند شهرستان شتافته اند.
مهدی برزکار با تاکید بر این که طرح محسنین مخصوص افرادی است که پدر دارند، اما پدرشان درآمدی ندارد یا زندانی و یا در شرایط دیگری به سر می‌برد.
وی افزود: حداقل پرداختی یک حامی 20 هزار تومان در ماه است، این مبلغ مشکلی را حل نمی‌کند و بنابراین هر کودک به چند حامی نیاز دارد.
وی توانمند سازی،‌ شکوفاسازی استعدادها و تقویت بنیان مالی خانواده های نیازمند را از جمله وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد.
شهرستان 110 هزار نفری مانه وسملقان 3هزارو 480 خانوارتحت پوشش کمیته امداد دارد.
7183/خبرنگار:مرضیه اردکام**انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.