به گزارش ایرنا رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان در این مراسم با بیان اینکه این طرح های مرتع داری در مجموع کل 3 هزار و 368 هکتار گستره دارند، گفت: این طرح ها شامل طرح های مرتع داری گبری، زقور، حسین آباد و کالتمانلو بوده است.
هادی جواهری اظهار کرد: با احاله مدیریت این طرح ها در حفاظت و حراست از این عرصه ها دامداران ذینفع مشارکت جدی تر خواهند داشت و بهره برداری اصولی و بهینه از این عرصه صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه طرح های مرتع داری فوق در سال جاری با رویکرد اقتصادی کردن طرح ها بازنگری شده است گفت: بهره برداری از گونه های زرشک و گون کتیرایی هم در آن ها پیش بینی شده است که این بهره برداری با هدف افزایش درآمد دامداران ذینفع در این مراتع و کاهش وابستگی به دامداری سنتی است.
مراسم تحویل سند احاله مدیریت طرح های مرتع داری با حضور مدیر کل امور عشایری ، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، بخشدار سرحد، مدیر جهاد کشاورزی و رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان در محل بخشداری سرحد شیروان صورت گرفت.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
این شهرستان 157 هزار نفری در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.