عباس اهرابی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سال 94، 75 میلیارد ریال زکات از سطح استان خراسان شمالی جمع آوری شده بود اما، تنها سه میلیارد آن برای محرومان هزینه شد.
وی با بیان اینکه بیش از 114پروژه عمرانی در قالب ساخت، تکمیل و مرمت مسجد، حسینیه، حوزه علمیه از محل پرداخت زکات در دست اجرا است، اظهار کرد: هدایت منابع زکات به سمت محرومان و فقرا از برنامه های راهبردی شورای زکات استان است.
اهرابی به اقدامات انجام شده از محل منابع زکات اشاره کرد و افزود: ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی نیازمندان، کمک به درمان بیماران سخت علاج و همچنین آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد از جمله اقداماتی است که از منابع زکات انجام شده است.
وی گفت: امسال از محل منابع زکات به بیش از 2 هزار نفر از محرومان استان، خدمات متنوعی همچون کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمانی، مسکن، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمک هزینه تحصیلی و معیشتی ارایه شد.
مدیر کل کمیته امداد استان تاکید کرد: این نهاد در تلاش است تا با اجرای سیاست های جدید شورای زکات استان، بخش قابل توجهی از زکات جمع آوری شده از کشاورزان و دامداران استان را صرف معیشت، مسکن، درمان و ازدواج محرومان و بخشی را صرف زدودن فقر در منطقه کند.
اهرابی گفت: مردم نوعدوست خراسان شمالی در 11 ماه سال جاری 340 میلیارد ریال در سر فصل های مختلف از جمله زکات، طرح اکرام و ایتام، صدقات و سایر طرح ها به نیازمندان کمک کردند.
وی افزود: از مجموع این میزان 95 میلیارد ریال مربوط به زکات، 100 میلیارد ریال مربوط به طرح اکرام ایتام و 30 میلیارد ریال نیز مربوط به صدقات است.
با احتساب کمک های موردی 130 هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد هستند.
استان خراسان شمالی از نظر شاخص درآمد در آخرین رده کشور قرار دارد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول در بخش زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
48 درصد از جمعیت 941 هزار نفری استان خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.
3007/ 6042 ربابه صانعی** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.