سید رضا حاجی حسینی شنبه در حاشیه همایش فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی به میزبانی شیروان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگر اشعار و سروده ها دستخوش انحطاط نمی شد مثل دیوان اشعار بزرگ( دیوان حافظ) ماندگار می شد.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات آیین تعزیه خوانی ، خسته شدن مردم از شعرهای تکراری است گفت: این در صورتی است که اگر بخواهیم جوانان به سمت تعزیه جذب شوند اشعار باید مطابق سلایق روز و صحیح و خوب باشد.
حاجی حسینی با بیان اینکه چون تعزیه سنتی، مذهبی و آیینی است باید حفظ شود افزود: شعر و هنر باید با سلایق جوانان پیش رود زیرا که جوانان خوراک فرهنگی مناسب می خواهند ولی در این حوزه اشعار تعزیه تعداد انگشت شماری شاعر در تعزیه فعالیت می کنند چرا که معتقدند نباید شعر جدید وارد تعزیه شود.
شاعر، نویسنده و تعزیه خوان ایران با بیان اینکه جوانان نیاز به آهنگ های جدید انجمن تعزیه ایران دارند گفت: با برخی از آنان که موسیقی جدید وارد می کنند مخالفت می کنند که تعزیه باید رشد و اصالت خود را حفظ کنند و این در حالیست که باید با اشعار جدید جوانان را جذب کنیم شعری که معنای خوب، وزن، قافیه و پیام و پند همراه باشد.
حاجی حسینی که به گفته خود 53 سال تعزیه خوان و شاعر می باشد افزود: تا کنون بیش از 2 هزار شعر در موضوعات مختلف دیوان اشعار مذهبی، فلسفی، اجتماعی، ساقی نامه، پند، غزلیات، ربایی و قطعه سروده ام که دیوان اشعار 'شهد شعور' در قالب 280 صفحه چاپ اول آن انجام شده و چاپ دوم کتاب ، زیر چاپ دارم که برای تاییدیه تاکنون 500 شعر ارسال شده است.
همایش فعالان و پیشکسوتان خراسان شمالی به میزبانی شیروان در محل مجتمع فرهنگی هنری غدیر شیروان با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و تعزیه خوانان خراسان شمالی از امروز صبح شروع شده و هم اکنون در حال برگزاری است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پر جمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/1744
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.