به گزارش ایرنا مهدی فیض شنبه در آیین تجلیل از مربیان پرورشی و مشاوران مدارس خراسان شمالی اظهار کرد: موضوع سبک زندگی اسلامی، توسط رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار در مرکز این استان مطرح شد و البته ما نیز پیشنهاد داریم تا محور کار مطالعات و پژوهش ها با موضوع سبک زندگی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: هدف و غایت در تربیت اسلامی، انسان سازی است و در این زمینه نیز باید همه جنبه ها مورد توجه قرار گیرد.
فیض با تاکید بر اینکه تربیت اسلامی در نماز و یا روزه خلاصه نمی شود گفت: اموری چون حساس ساختن فرد به سیاست و یا متعهد بودن به وظایف نسبت به دیگران، جزو تربیت اسلامی هستند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه قرآن، پیامبر اسلام را اسوه حسنه برای جهانیان معرفی کرده است گفت: البته در این باره کسانی می توانند پیامبر(س) را الگو قرار دهند که منطق خود را با منطق ایشان همسو کرده باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اسوه بودن و الگو برداری تنها در اموری چون سلام دادن و عطر زدن خلاصه نمی شود بلکه باید منطق فرد با منطق پیامبر هم سو شود تا بتواند از ایشان الگو بگیرد.
فیض خاطرنشان کرد: تا زمانی که خود، مهم تر از دیگران و یا دنیا مهم تر از آخرت و سود فردی مهم تر از منفعت دیگران باشد نمی توان توقع داشت که تربیت اسلامی در جامعه شکل گیرد.
وی با بیان اینکه اگر منطق فرد درست نشود سبک زندگی نیز درست نمی شود افزود: فرزندان منطق را از رفتا و اعمال ما می آموزند، نه از گفتار ما، بنابراین باید در عمل به گونه ای رفتار کنیم که زمانی که اثر تربیتی کارهای ما آشکار می شود، مایه افتخار و برگ برنده خودمان باشد.
7185 / 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.