به گزارش ایرنا مهدی فیض که شنبه برای شرکت در آیین تجلیل از مربیان پرورشی استان خراسان شمالی امروز شنبه به این استان سفر کرده است در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: هم اینک ترکیب نیروی انسانی در حوزه تربیتی و پرورشی در 40 درصد از مدارس دولتی سطح کشور ناقص است.
وی با اشاره به اینکه جای حضور یکی از نیروهای معاون پرورشی، مربی پرورشی و یا مشاور در 40 درصد از مدارس دولتی کشور خالی است تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در حوزه نیروی انسانی این است که نیروهای پرورشی ما رو به پیری هستند و سابقه بیشتر آنان به گونه ای است که به سن بازنشستگی رسیده اند.
معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: سال آتی 10 هزار نفر از نیروهای تربیتی در سال آتی بازنشسته می شوند و این در حالی است که نیروی جایگزین برای این تعداد نیرو هنوز تامین نشده است.
فیض گفت: در گذشته برای تامین نیروی جایگزین این 10 هزار نیروی تربیتی بازنشسته چاره اندیشی خوب و مناسبی نشده است.
وی افزود: علت این امر این است که تامین نیرو در آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صورت می گیرد و البته رشته های مورد نیاز امور تربیتی و پرورشی به خوبی جذب نشد.
وی گفت: قرار است طی سه سال، 10 هزار نفر نیروی پرورشی و تربیتی جایگزین نیروهای بازنشسته شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره اردوگاه ناتمام شهید چمران در بجنورد گفت: امید می رود بهره برداری از این اردوگاه در تابستان سال آتی آغاز شود.
وی افزود: اکنون 100 اردوگاه دانش آموزی در کشور ناتمام است و 300 اردوگاه دانش آموزی نیز در دست بهره برداری است البته از ظرفیت این اردوگاه ها به درستی استفاده نمی شود.
وی با بیان اینکه اکنون تنها 10 درصد از ظرفیت این اردوگاه ها استفاده می شود تصریح کرد: تلاش داریم تا بخش از این فضاها به صورت موقت در اختیار سازمان دانش آموزی قرار گیرد تا بتوان به صورت بهینه از آن فضاها استفاده کرد.
فیض با اشاره به وجود 700 دارالقرآن در کشور گفت: برای استفاده از این فضاها نیز با کمبود هزینه های جاری روبه رو هستیم.
وی تصریح کرد: شرایط ما در استفاده از فضاهای مزبور مانند در اختیار داشتن خودروی 500 میلیون ریالی است که مشکل تامین سوخت دارد.
فیض افزود: دارالقرآن ها باید در زمان خارج از ساعات مدرسه در اختیار دانش آموزان باشند اما به علت کمبود نیروی انسانی، هنوز نتواسته ایم آنگونه که باید از این بسترها و امکانات استفاده کنیم.
معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در این زمینه با مشکل تامین اعتبار روبه رو هستیم.
7185 /1744 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.