به گزارش ایرنا ، حجه الاسلام ابولقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه بجنورد مرکز خراسان شمالی افزود: زندگی حضرت فاطمه بر سه رکن استوار بود اطاعت و بندگی خدا، پیروی از پیغمبر خدا و اطاعت از ولی امر که همان پیشوا و امام مسلمین حضرت علی (ع) می باشد.
وی با اشاره به فرمایشات حضرت زهرا(س) تصریح کرد: حضرت فرموده اند شخصی که قرآن تلاوت کند و در راه خدا احسان کند و از ولی امر خود اطاعت کند نزد من محبوب ترین افراد است.
وی اظهار داشت: این بانوی بزرگوار و یگانه حاضر بود جانش را سپر بلای مولا و پیشوای خود کند و حتی به حضرت علی (ع) فرموده بود که جانم را فدای تو می کنم، حضرت زهرا (س) در تمام طول زندگی در خدمت حضرت علی (ع) بود در هر شرایطی با ایشان همراه و همگام بود و در سخت ترین شرایط دوشادوش حضرت علی می جنگید.
وی این صبوری و مقاومت و ولایت مداری حضرت زهرا را، درس زندگی آن حضرت برای تمام خانواده ها دانست و عنوان کرد: درس زندگی حضرت برای خانواده ها این است که در همه حال با هم باشند.
وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا و امام علی با سبک زندگی خود اقتصاد مقاومتی را نیز یاد داده اند خاطر نشان کرد: این همه مقام معظم رهبری تاکید داشتند و از ما می خواستند با گام برداشتن به سمت اقتصاد مقاومتی روی پای خود بایستیم.
وی یکی از راه های مقاومتی کردن اقتصاد را روی اوردن به تولیدات کوچک خانگی دانست و گفت: چرا باید در مرکز استان شاهد این باشیم که زنان آن هم با آن وضعیت بروند و فروشندگی کنند ان هم جلوی چشم نا محرم در حالی که بسیاری از مردان ما ان هم با مدرک بالا بیکار هستند.
وی افزود: زنان را می توان در خانه ها به کار گرفت جایی دور از چشم نامحرم، دولت نیز می تواند کمک کند و با راه اندازی و حمایت از کارگاه های خانگی گام هایی به سمت اقتصاد مقاومتی برداشت.
وی با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکو کاری و اینکه زندگی معصومین ما سرشار از احسان و خیرخواهی بوده اظهار داشت: حضرت علی شاید اولین نفری بوده که کمیته امداد را راه اندازی کرده و تعداد بسیار زیادی از خانواده های نیازمند را تحت پوشش خود گرفته بودند.
وی در همین زمینه عملکرد کمیته امداد استان را بسیار مثبت اعلام و عنوان کرد: یکی از بهترین نهادهایی که امام خمینی(ره) راه اندازی کردند همین کمیته امداد بود، امام (ره) واقعا دلسوز مظلومان و افراد مستمندان بود و اینک می توان گفت کمیته امدادبرای کشورمثل برکتی شده است.
وی با گلایه از برخی نهادها و دستگاه ها تصریح کرد: برخی از نهادها هستند که وقتی نامه ای از طرف اینجانب برای انها فرستاده ام به ان کاملا بی اعتنا بوده اند و حرف های ما را پشت گوش انداخته اند که البته به گوش شخص خودم نیز رسیده است و همینجا به عنوان نماینده ولی فقیه استان می گویم که اگر بار دیگر شاهد چنین چیزی باشم انها را معرفی خواهم کرد.
1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.