به گزارش ایرنا به نقل ازروابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در راس هیاتی ازکارخانه تبدیل و فراوری زباله در مرکزشهر پاریس بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرآیند تولید برق از سوزاندن طلای کثیف قرارگرفت.
در این بازدید که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه انجام شد، هیات استان مورد استقبال گرم مسئولان شرکت فرانسوی قرارگرفت و طی مدت پنج ساعت ؛ از نزدیک در جریان روند جمع آوری و سوزاندن زباله خانگی به روش کاملا مکانیزه و بدون ایجاد هیچگونه آلودگی برای محیط زیست قرار گرفتند.
کارشناسان شرکت فرانسوی در این دیدار فرایند جمع آوری و سوزاندن زباله جهت تولید برق و آب گرم مصرفی منازل را تشریح کردند.
در این دیدار که کاردار سفارت ایران در فرانسه هیات استان را همراهی می کرد، مذاکرات خوبی هم بین طرفین درخصوص نحوه انتقال تکنولوژی به استان خراسان شمالی صورت گرفت و مقرر شد رایزنی های بعدی و پی گیری های لازم توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس صورت گیرد .
کارخانه بازیافت زباله در شهر پاریس ظرفیت تولید برق 40 هزار خانه مسکونی و تامین آب گرم برای استفاده در 10 هزار منزل مسکونی را دارد و با وجود قرارگرفتن کارخانه سوزاندن زباله در مرکز شهر پاریس و در مجاورت مناطق مسکونی و تجاری بدون ایجاد هیچگونه آلودگی و مزاحمت برای انسان ها ندارد و محیط کارخانه کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی است .
بجنورد مرکز استان خراسان شمالی سالهاست که از داشتن تاسیسات دفع زباله و زباله سوز محروم است و زباله خانگی تولید شده به روش سنتی در طبیعت مدفون می شود
.
به گزارش ایرنا شماری از مدیران و فعالان اقتصادی خراسان شمالی از هفته گذشته در پسابرجام به منظور جذب سرمایه های خارجی و ایرانیان مقیم خارج با هدف ایجاد رونق و تحرک آفرینی در حوزه اقتصاد، بهره گیری از فرصت های موجود و عملیاتی کردن ظرفیت های مغفول این خطه به 2 کشور اروپایی سفر کردند.
این هیات اقتصادی به ریاست استاندار و با حضور شماری از فعالان بخش خصوصی با عزیمت به 2کشور آلمان و فرانسه می کوشند با معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا، هم چنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند./7189خبرنگار: بتول صارمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.