سرهنگ احیامحمد امیری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیکر دو تن از این شهیدان در بوستان شهر درق و یک شهید هم در ستاد فرماندهی ناجا در بجنورد به خاک سپرده می شود.
وی افزود: بقایای پیکر شهیدی که در بوستان شهر درق آرام می گیرد، در فکه تفحص شده و از شهدای عملیات والفجر یک است که به هنگام شهادت 27 سال سن داشته است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: شهید 19 ساله که در عملیات خیبر به شهادت رسیده و بقایای پیکرش در جزیره مجنون پیدا شده نیز در بوستان درق به خاک سپرده می شود.
وی گفت: شهیدی که در بجنورد تدفین می شود نیز از شهدای عملیات کربلای چهار است.
امیری درباره برنامه های استقبال از این شهدا گفت: پیکر این شهدا امشب در فرودگاه مشهد تحویل گرفته می شود و مردم شهر فاروج فردا ساعت هشت صبح و به مناسبت دهه دوم فاطمیه، میزبان شهدا خواهند بود.
وی گفت: مراسم استقبال از این شهدا در شهر شیروان ساعت 10 پیش بینی شده است و در ساعت 16 فردا، مردم بجنورد این شهدا را از میدان آزادگان تا مسجد انقلاب مشایعت می کنند.
امیری افزد: چهارشنبه شب، در مسجد انقلاب، آیین وداع با شهدا و نیز برنامه های مداحی به مناسبت عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: صبح روز پنج شنبه نیز شهدای دفاع مقدس از مسجد انقلاب تا میدان شهید بر دوش مردم تشیع می شوند و سپس به محل خاک سپاری منتقل می شوند.
تا کنون پیکر 56 شهید گمنام در 25 نقطه از خراسان شمالی به خاک سپرده‌شده است و ساخت یادمان شهدا نیز در 17 نقطه به پایان رسیده است.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.