هادی جواهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 15 تا 21 اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است اظهار کرد: نهال های پیش بینی شده برای غرس و توزیع شامل زبان گنجشگ، اقاقیا، سرو خمره ای، افرا زینتی، آیلان، ارغوان، کاج تهران، بادام مشک و داغداغان است.
وی در باره اهمیت درخت و درختکاری گفت: روز درختکاری نشان‌دهنده انس همیشگی انسان با طبیعت و درخت است و به شکرانه این طبیعت زیبای خداوندی همه ما در کاشت درخت سهیم خواهیم بود.
جواهری افزود: درخت منشاء خیر و برکات زیادی برای کشور است لیکن از این نعمت خدادادی می‌توانیم به‌عنوان نماد زندگی و مایه آرامش انسان‌ها نام ببریم.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان نقش اصحاب رسانه در تبلیغ و ترویج فرهنگ حفط منابع طبیعی در این هفته را مهم ارزیابی کرد و گفت: این موضوع باید با جو حداکثر مشارکت مردم اجرا شود تا دیداری با درختان و سرسبزی داشته باشیم.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
این شهرستان 157 هزار نفری در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.