عباس اهرابی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هر چند کمک به نیازمندان جزو وظایف ذاتی کمیته امداد امام خمینی(ره) است اما به علت کمبود اعتبارات و تعداد زیاد مددجویان هم اکنون برای تامین کالاهای مورد نیاز شب عید و همچنین پوشاک آنان نیازمند کمک خیران هستیم.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ کمک به هم نوع باید به صورت یک روال در زندگی ما انجام گیرد و برای رسیدن به این مهم هم باید فرهنگسازی شود.
اهرابی عنوان کرد: ما باید واسطه ای میان مردم و افراد محروم باشیم، حس انسان دوستی و کمک همیشه در مردم ایران وجود داشته و دارد و همیشه بیشترین نقش را در یاری رساندن به هم نوع ایفا کرده اند، ما تنها باید این اتفاق را به چرخش در آوریم.
مدیرکل کمیته امداد امام خیمینی (ره) با بیان اینکه با بیان اینکه پنج هزار سبد کالا با کمک نیکوکاران آماده توزیع شده است گفت: این نهاد با به کارگیری تمهیدات لازم در تلاش است تا نیازهای اولیه خانواده های مددجو زیرپوشش را در آستانه فرا رسیدن سال نو فراهم کند.
اهرابی افزود: سبدهای کالا تهیه شده با توجه به اولویت، بین خانواده های زیر پوشش دارای یتیم، بی سرپرست و دارای سرپرست بیمار و سالمند توزیع می شود و اقلام پیش بینی شده در این سبدها متناسب با نیاز افراد تهیه شده است.
وی ارزش این تعداد سبد کالا را بیش از 2میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این میزان کمک ها به صورت نقدی و غیرنقدی مساعدت شده و این سبد شامل کالاهایی از جمله قند، شکر، ماکارونی، عدس، برنج، نمک و گوشت قرمز است.
مدیر کل کمیته امداد استان هدف از توزیع سبد غذایی و کالا در بین مددجویان و نیازمندان را رفع مشکلات محرومان، اطعام ایتام، حفظ عزت نفس مددجویان و تلاش برای توانمندسازی خانواده‌ها با مشارکت خیران و مردم نیکوکار استان بیان کرد.
اهرابی با اشاره به اینکه بیش از 33 هزار خانوار مددجوی شهری و روستایی با جمعیت 57 هزار نفر هر ماه از این نهاد مستمری دریافت می کنند، اظهار کرد: تامین نیاز این افراد مشارکت همگانی مردم و مسئولان را می طلبد.
وی ضمن تقدیر از همکاری خیران در کمک رسانی به محرومان کمیته امداد، گفت: هم اکنون نیازهای محرومان توسط مددکاران این نهاد احصا شده و امید است با مساعدت های خیران کمک ها افزایش یابد.
مدیر کل کمیته امداد استان اظهار کرد: این نهاد در تلاش است تا آگاهی لازم را در ارتباط با هزینه کرد کمک های مالی و نذورات خیران به آنان ارائه دهد، چرا که این آگاهی موجب استمرار همکاری نیکوکاران خواهد شد.
وی افزود: هم اکنون این نهاد اقدامات خود را برای ارتباط گیری حامیان و خیران آغاز کرده است تا این فعالیت ها نتیجه مطلوبی در کاهش آلام نیازمندان در آستانه سال نو داشته باشد.
اهرابی تعداد یتیم های استان را چهار هزار نفر عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از سه هزار خانوار دارای فرزند هستند که توانایی مالی برای نگهداری و تأمین مخارج آنان را ندارند و در این آستانه سال نو چشم مساعدت از خیران دارند.
وی افزود: هم چنین در این استان 6 هزار دانش آموز، یک هزار دانشجو داریم که از خیران برای تامین لباس نو شب عید و سایر نیازمندی ها دعوت به مشارکت و همکاری می کنیم.
اهرابی با بیان اینکه استان خراسان شمالی مردمی سخاوتمند دارد که همیشه کمیته امداد را در جشن های ملی و مذهبی همچون جشن نیکوکاری یاری رسانده اند، مطرح کرد: 882 پایگاه در سطح این استان آماده جمع آوری کمک های مردمی و نیکوکاران در هفته احسان و نیکوکاری شده است.
وی با بیان اینکه این جشن از 18 اسفند تا 20 اسفند برگزار خواهد شد افزود: سال گذشته کمک های مردمی بیش از 12میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار کرد: امسال با پیش بینی انجام شده امید است، 20 میلیارد ریال از کمک های مردم نیکوکار و خیر استان جمع آوری شود.
با احتساب کمک های موردی کمیته امداد امام خمینی (ره) به نیازمندان 130 هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش خدمات این نهاد حمایتی هستند.
خراسان شمالی 940 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.