به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی روز دوشنبه که به همراه استاندار خراسان شمالی و هیاتی متشکل از مدیران و فعالان بخش خصوصی به کشور آلمان سفر کرده است در نشست با سرمایه گذاران ایرانی ساکن در آلمان، فرهنگ و تمدن غنی این استان را از ویژگی های بارز و شاخص این منطقه عنوان کرد.
آدینه محمد سویدانلویی با دعوت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران ایرانی و آلمانی به منظور سرمایه گذاری و توسعه خراسان شمالی گفت: امنیت، مهمترین رکن ثبات یک منطقه و شرط لازم برای حضور سرمایه گذار در یک منطقه است و خراسان شمالی از این ویژگی به خوبی برخوردار است.
وی افزود: خراسان شمالی با 50 دانشگاه و بیش از 50 هزار نفر دانشجو ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگ و متخصصین علمی دارد.
وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی کلکسیونی از حضور اقوام مختلف بوده و تنوع اقوام تنوع فرهنگی و تنوع صنایع دستی و موسیقی را به همراه داشته است.
سویدانلویی، ثبت جهانی موسیقی بخشی ها را یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در این حوزه عنوان کرد.
وی با اشاره به سابقه تمدنی 11هزار ساله استان گفت: تاکنون پنج کاوش باستان شناسی بین المللی در استان انجام شده و با توجه به این ظرفیت ها، و عبور سالیانه بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر از این استان، قابلیت های خوبی در حوزه ایجاد هتلینگ و مراکز تفریحی و خرید در این استان وجود دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین از وجود روستاهای هدف گردشگری و مناطق نمونه و ظرفیت های اکوتوریستی به عنوان فرصت های مهم سرمایه گذاری یاد کرد.
سویدانلویی گفت: گلیم و سفره کردی از شاخص ترین صنایع دستی استان در حوزه دست بافته های داری است و این آمادگی وجود دارد تا با دعوت از تجار و بازرگانان کشور آلمان و برگزاری جلسه ای مشترک، زمینه های همکاری مشترک و رونق این بخش را دنبال کنیم.
شماری از مدیران و فعالان اقتصادی خراسان شمالی در نخستین سفر اروپایی خود از هفته گذشته در پسابرجام، جذب سرمایه های خارجی و ایرانیان مقیم خارج را با هدف ایجاد رونق و تحرک آفرینی در حوزه اقتصاد، بهره گیری از فرصت های موجود و عملیاتی کردن ظرفیت های مغفول این خطه، هدف گرفته اند.
این هیئت اقتصادی به ریاست استاندار و با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی با عزیمت به دو کشور آلمان و فرانسه می کوشند با معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا، هم چنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند.
7185 / 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.