جواد نظری یکشنبه در گفت و گوبا ایرنا از صدور نخسیتن مجوز شرکت خدمات غیرسینمایی در فاروج خبر داد و افزود: در شهرستان تاکنون مجوز یک موسسه فرهنگی هنری چند منظوره، 2مجوز موسسه تک منظوره، 4 مجوز آموزشگاه آزادهنری،23 کانون مسجد، و یک مجوز در حوزه چاپخانه، کانون تبلیغات وشرکت خدمات غیر سینمایی صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه، واحد فرهنگی خدمات غیرسینمایی به تناسب طرح های اجراییش، به صورت غیر مستقیم برای 3 تا 5 نفر فرصت شغلی ایجاد می کند بیان داشت: ساخت تیزر تبلیغاتی، فیلم کوتاه، مستند، آموزشی وهر محصولی غیر از فیلم سینمایی در محدوده فعالیت این واحد است.
نظری یادآورشد: در صدور مجوزها به شاخص جمعیتی وتناسب آن با نوع مجوزها توجه می شود.
وی گفت: تعداد مجوزهای صادر شده بستگی به عرضه و تقاضا دارد این درحالی است که شهرستان هم اکنون دارای تعداد زیاد واحدهای تولیدی و صنعتی است.
نظری گفت: در حوزه آموزش در بخش هنری، هنوز خانواده ها به باور نیاز فرزندانشان، هم ردیف نیازهای آموزشی وتحصیلی نرسیده اند وتعداد موجود آموزشگاه های هنری سطح شهرستان جوابگوی تقاضاها هست.
وی گفت: اما اگر علاقه مندان به دریافت مجوز آموزشگاه اقدام کنند پس از ارائه رزومه کاری مرتبط و مناسب وتشکیل پرونده، منعی برای گرفتن مجوز ندارند و رونق فعالیت این واحدها بستگی به ارائه ایده های جدید آموزشی و خلاقیت متقاضیان دارد.
نظری از دریافت موافقت صدور مجوز آموزشگاه آزاد موسیقی شهر فاروج هم خبر داد و افزود: این تقاضا نیز مراحل نهایی صدور مجوز را می گذراند.
وی تاکید کرد: ادارات و نهادها و همچنین بخش های خصوصی می توانند از ظرفیت و توانمندی موسسات فرهنگی هنری برای توسعه روند فرهنگی هنری شهرستان استفاده کنند.
شهرستان فاروج دارای هشت انجمن فرهنگی وهنری فعال و34موسسه و آموزشگاه های فرهنگی وهنری است.
خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
7187/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.