به گزارش ایرنا اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی به شرح زیر است:
خبر ارتحال مجاهد نستوه مرد بزرگ فقاهت و سیاست، جانباز سرافراز انقلاب اسلامی، مفسر قرآن، یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تالم و تاثر ملت سرافراز و قهرمان ایران اسلامی گردید.
همزمانی درگذشت ناگهانی این مرد بزرگ با شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و سالروز قیام مردم قم در نوزدهم دی ماه و همچنین مصادف شدن آن با شب شهادت اسطوره سیاست و دیانت ملت ایران در دوران ستم شاهی یعنی 'امیرکبیر 'ما را به تقدیر دیگری از مقدرات الهی رهنمون می شود ؛ او که برای خدمت به اسلام و مسلمین زندگی در قم و در جوار حضرت فاطمه معصومه را برگزید و خود در حمایت از امام و پیشوای مذهبی و سیاسی خویش در قیام مردم ایران و آغاز آن در ' قم 'علمدار این حرکت انقلاب اسلامی گردید و در زمان مبارزات همیشه یاد و نام ' امیرکبیر ' را برای عمران ایران اسلامی سر لوحه خود قرار می داد می‌بایست که تاریخ هجری و شمسی را درهم در نوردد تا در چنین روزی به آرزوهای دیرین خویش برسد .
هاشمی رفسنجانی امروز در جوار رحمت ایزدی به استاد و مراد خویش پیوست ولی ملت قهرمان ایران نام او را در تاریخ خود جاودانه خواهد ساخت .
فقدان جانکاه این قهرمان ملی و سردار دلاور اسلام را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و یار دیرین و رفیق صمیمی ایشان، مقام معظم رهبری و همراه و همدل آن فقید سعید، ریاست محترم جمهوری و همه ملت قهرمان ایران و به ویژه یاران همیشگی انقلاب اسلامی، همکاران فرهنگی و خانواده معظم له تعزیت و تسلیت عرص می نماییم.
خداوند غفران بیکرانش را نصیب این مجاهد در راه خدا گرداند و به ما توفیق ادامه راه انقلاب اسلامی را عنایت فرماید.

* در پیام تسلیت اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز آمده است :
در گذشت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت نظام یار ریرین امام خمینی(ره)، انقلاب و رهبری به ملت سلحشور انقلاب اسلامی ایران تسلیت می گوییم.
عالم بزرگواری که پس از عمری مجاهدت و تلاش بی وقفه در راه تحقق اهداف و پیروزی انقلاب اسلامی به لقا حق پیوست.
بادعای خیر در حق این عالم ربانی علو درجات آن فقید وصبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال خواستاریم.
شنیدن خبر یکباره و ناگهانی ارتحال جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص نظام و یار دیرین انقلاب و امام (ره) و مقام معظم رهبری، آحاد هموطنان عزیز و دوستداران و دلسوزان نظام را در شوک عمیقی فرو برد، او که عمری را در راه مبارزه با کژیها و کژ اندیشی ها سپری کرد و سنگ صبور نظام بود. او که از اسطوره های نظام و یار با وفای مقام معظم رهبری بود به گونه ای که معظم له در مورد ایشان فرمودند هیچکس برای من هاشمی نمی شود.

*پیام تسلیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم به شرح زیر است:
خبر درگذشت عالم مجاهد و انقلابی، یار دیرین انقلاب، امام (ره ) و رهبری. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موجب اندوه و تأثر فراوان گردید. وی یکی از شاگردان مبّرز و یاران صدیق امام راحل عظیم الشان که از شروع نهضت امام راحل در کنار امام و انقلاب بود و از هیچ تلاش و کوششی برای به ثمر نشستن انقلاب در برهه های سخت فرو گذار نکرد .
بی تردید نام هاشمی در صحیفه انقلاب ما به یادگار خواهد ماند و مردم قدر شناس و انقلابی هیچ گاه مجاهدت های این عالم وارسته را از یاد نخواهند برد.
رحلت هاشمی رفسنجانی، بی شک مصیبتی بزرگ برای انقلاب و ارادتمندا ن امام و رهبری است که سال‌های متمادی از اقدامات سازنده و آگاهی بخش ایشان بهره‌مند می‌گشتند.
آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.