«محمدحسین علی نیا» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در این باره در گفت‌و‌گو با «ایران» به بیان مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم در استان پرداخت و طرح چهاربانده کردن جاده بجنورد - گلستان را به‌عنوان پاشنه آشیل طرح‌های عمرانی استان دانست و خاطرنشان کرد: این راه ارتباطی مهم که 140 کیلومتر طول دارد، از سال 84 کلید خورد و 1.5کیلومتر از آن هم که فوریت داشت، یک سال بعد بهره‌برداری شد، اما طی 8سال فعالیت دولت‌های نهم و دهم با نفت 140 دلاری فقط 15 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید.
علی نیا با یادآوری تصویب 165میلیارد تومان اعتبار در هیأت دولت و سفر رئیس جمهوری برای تکمیل این طرح، گفت: اکنون نیز 37 کیلومتر این راه آماده بهره‌برداری است و با توجه به روند موجود و تخصیص اعتبارات، امید می‌رود که تا اواخر سال آینده کل جاده زیر بار ترافیکی برود. وی در خصوص راه مهم ارتباطی میامی- جاجرم نیز اظهارداشت: این جاده از حدود 10سال قبل در قالب جاده‌ای طولانی که تا سرخس ادامه خواهد داشت، دیده شده، اما در همه این سال‌ها اعتبارات اندکی به آن اختصاص یافته و به‌عنوان نمونه، سال گذشته فقط یک میلیارد تومان به این راه اختصاص یافت و در حال حاضر هم به طورمیانگین 56درصد پیشرفت دارد. از طرفی، وزارت راه و شهرسازی به تازگی ساخت آزاد راه 160 کیلومتری میامی - سنخواست را به مناقصه گذاشته و پیگیر آن هستیم تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به اجرا گذاشته شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در مورد طرح‌های راه‌آهن، گفت: طرح راه‌آهن مشهد- بجنورد- گرگان قرار است بزودی در نشستی با حضور استانداران این منطقه در دفتر معاونت اجرایی رئیس جمهوری تعیین تکلیف شود. وی در عین حال، به روند اجرایی خط آهن اسفراین به بجنورد اشاره کرد و افزود: قطعاتی از خط آهن جوین - اسفراین انجام شده، اما قطعه اسفراین - بجنورد که به دلیل مسائل فنی چند بار مطالعات آن تغییر کرد، منتظر برگزاری مناقصه و تأمین اعتبار از صندوق توسعه ملی است.
علی نیا از تغییر راهبردها در حوزه توسعه و عمران روستایی خبر داد و گفت: در این استان 2 هزار و 200کیلومتر راه روستایی آسفالته و یک هزار و 800 کیلومتر راه خاکی یا در دست اجرا داریم. در گازرسانی روستاها هم که در حال حاضر شاخص استان 76درصد و بالاتر از متوسط کشوری است، برنامه‌ریزی این است که تا پایان سال 96 به همه روستاهای بالای 20خانوار جمعیت استان گازرسانی شود. وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در حوزه آب و فاضلاب روستایی و نوسازی مدارس و خانه‌های بهداشت، تصریح کرد: از 80 مدرسه خشتی و گلی استان هم که در سفر کاروان تدبیر و امید جایگزینی آنها مصوب شد، تاکنون 26 مدرسه بهره‌برداری شده و 12 باب هم تا پایان امسال و بقیه نیز تا مهر سال آینده افتتاح می‌شود. جالب اینجاست که همه این طرح‌ها در دولت یازدهم آغاز شده و در همین دولت هم به پایان می‌رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی، در تشریح برخی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم در این استان، به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: بیمارستان بجنورد که هنگام روی کار آمدن دولت یازدهم فقط 19 درصد پیشرفت داشت، در 3 سال گذشته با وجود همه محدودیت‌های مالی دولت آماده بهره‌برداری شده و بیمارستان شیروان هم مثال دیگری در این حوزه است؛ ضمن اینکه بیمارستان شهر آشخانه هم پس از گذشت سال‌ها، بالاخره سال گذشته بهره‌برداری شد.
علی نیا با اشاره به طرح توسعه فرودگاه بجنورد، خاطرنشان کرد: این فرودگاه که قبلاً فقط هفته‌ای 2 یا 3 پرواز داشت، با هزینه کرد 70 میلیارد تومان و ساخت باند 4 هزار و 300 متری، تأمین روشنایی و تکمیل سالن ترمینال آماده بهره‌برداری است.
1744 **انتشاردهنده : علی اصغرافتاده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.