مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی که از طریق خبرگزاری جمهوری اسلامی از این موضوع آگاه شد ، بدون هر درنگی اعلام کرد که بررسی ماهیت این موضوع ، این سازمان آمادگی دارد ، برای انتقال این بیمار به شیراز تمامی امکانات و هزینه های لازم را عهده دار شود.
حسن شکوری نسب پس از مذاکره و پیگیری وضعیت درمانی این کودک پنج ساله ، در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کلیه هزینه های اعزام این کودک به هر طریقی به مقصد شیراز را جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بر عهده می گیرد.
وی تاکید کرد : هم اکنون نیز هماهنگی ها و پیگیری ها برای اعزام در حال انجام است و امیدواریم با دعای خیر همه شهروندان و اقدامات درمانی آتی، هر چه زودتر شاهد جست و خیزهای کودکانه امیر محمد باشیم.
به گزارش ایرنا براساس گفته های نزدیکان این کودک، مراحل درمانی امیرمحمد با توجه به امکانات بیمارستان شیخ مشهد پایان رسیده است ، اما حال امیر محمد 5ساله رو به وخامت است و تیم جراحی بیمارستان کودکان شیخ گفته است باید امیر محمد به شیراز انتقال داده شود تا جانش نجات پیدا کند.
** اتفاقی بسیار دردناک در یکی از روستاهای جلگه شوقان خراسان شمالی
مادری پسر بچه ی 5ساله ی خود را بدنبال پدر برای خوردن غذا می فرستد . مادر پس از 10دقیقه نگران می شود چراکه از خانه تا مرغداری راهی نیست چرا.......
15دقیقه که سپری می شود مادر سراسیمه چادر به سر کرده و بطرف محل کار شوهرش می رود. ولی از امیرمحمد داوری 5ساله خبری نیست.
زن و شوهر هراسان بدنبال کودک!!! به یکباره در کنار دیواری زوزه ی گرگ گونه سگ درنده به همراه شیون کودکشان را می شنوند.
مادر به سرزنان و پدر فریادزنان بسوی سگ حمله ور می شوند, کودک غرق خون و سگ درحال خوردن محتویات شکم امیر محمد 5 ساله، پدر باتلاش بسیار موفق می شود کودک خود را از دست سگ وحشی آدم خوار نجات دهد.
اما جای دندان سگ برروی دست و پای کودک بسیار دلخراش است.
ولی دردناک تر از آن شکم پاره پاره ی امیر محمد داوری است، وی را بلافاصله به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و اتاق عمل می رسانند.
به گفته ی یک شاهد عینی بعضی از اعضای داخل شکم صدمه جدی دیده, این دستیار اتاق عمل اظهار داشت: تقریباً نود درصد روده ی کوچک کودک را سگ خورده است.
کارهای اولیه در بیمارستان امام علی بجنورد به پایان می رسد و برای درمان تکمیلی به مشهد مقدس اعزام می شود.
گرچه برخی منابع هم گفته اند که طی درمان در بیمارستان بجنورد به خوبی انجام نشده و به همین دلیل تکمیل درمان در بیمارستان شیخ مشهد نیز موفقیت آمیز نبوده و هم اینک پس از 10 روز نیاز فوری به اعزام این کودک 5 ساله به بیمارستان شیراز است.
اما بر اساس نزدیکان این خانواده ، این خانواده توانایی پرداخت هزینه های درمان و انتقال به شیراز را ندارند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان شمالی به محض اطلاع از این حادثه دلخراس و ناگوارتر شرایط خاص درمانی ، تمامی تلاش خود را برای تشریح وضعیت این کودک 5 ساله با مقامات مسوول در خراسان شمالی و اطلاع رسانی انجام داد و بر اساس پیگیری های انجام شده همه مسوولان ذیربط بسیج شده اند که هرچه سریعتر با انتقال امیرمحمد به شیراز روند درمانی این کودک 5 ساله خراسان شمالی تکمیل شود.
گزارش تکمیلی از فعالیت های مسئولان و روند درمان امیر محمد داوری با پیگیری خبرنگاران ایرنا منتشر خواهد.
1744

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.