به گزارش ایرنا، حبیب صفرزاده یکشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: یکی از ممیزی های دانشگاه ها رهنمون کردن جامعه به تفکر و پژوهش است و از دانشگاه ها انتظار می رود ناشر و مروج اندیشه عقلانی باشند.
وی افزود: با این نگرش می توان دنیای پیش رو را ساخت و شهروندان را با حقوق شهروندی آشنا کرد.
وی تصریح کرد: برای شناساندن اسلام واقعی و خط، اصیل انقلاب و شناخت طریق حق، نیازمند تحقیق و ژرف اندیشی هستیم بویژه شما دانشجویان که می خواهید در آینده معلم باشید، باید مروج و ناشر اندیشه های بی زوال باشید.
صفرزاده اظهار داشت: در جوامعی که با رویکرد پژوهش و تحقیق حرکت نمی شود، هر روز یک تفکر نو ظهور پیدا می کند اما جامعه ای که بر مدار پژوهش و علم حرکت می کند دچار سانحه و حادثه در این زمینه نمی شود.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی بار دیگر تصریح کرد: ممیزی دانشگاه بویژه دانشگاه فرهنگیان این است که اندیشه های صواب را از ناصواب تمیز دهد و هر تفکری را به نام دین قبول نکند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین بر لزوم سوق دادن دانش آموزان به تفکر و تحقیق تاکید کرد و گفت: این خواسته دین اسلام است که انسان جستجوگر و متفکر باشد و ما باید تلاش کنیم تا دانش آموزان پرسشگر و جستجو گر بار بیایند.
براتعلی حاتمی اظهار داشت: ما در باین شفاهی قوی هستیم اما زمانی که به مرحله نوشتن می رسیم در آن ضعف داریم بنابراین باید دانش آموزان و نسل آتی با نوشتن و تحقیق کردن آشنا شوند.
در این آیین از 10 پژوهشگر برتر تجلیل شد.
استان خراسان شمالی 14 هزار نفر فرهنگی دارد.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.