۱۰ سال است که اهالی روستای ریزه از مشکل کم آبی رنج می برند و به تعبیر آنان چند فرماندار و مدیر اجرایی این مطالبه مردم را شنیده و پاسخشان به مرحله عمل نرسیده است.

به گزارش جماران، ایسنا نوشت: تیرماه امسال وعده پایان یافتن مشکل ۱۰ ساله آب روستای ریزه بارها انتشار یافت اما انگار خواب آبرسانی روستای ریزه این زمستان هم به خیر تعبیر نمی شود.

یکی از اهالی روستا در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: طی ۲۴ ساعت در حدود ۴۰ دقیقه بیشتر آب نداریم که آنهم فقط اهالی در پایین دست روستا می توانند استفاده کند.

علی یوسفی افزود: کافی است شما بعد از زمان این ۴۰ دقیقه به میانه روستا بیاید تا شاهد درگیری مردم باشید.

یکی  دیگر از اهالی روستا گفت: بارها جلسات مختلفی برای برطرف شدن مشکل برگزار شده است اما دریغ از یک کار موثر.

زکیه حیدری افزود: اهالی روستا امسال از زمین های خودشان گذشتند تا مشکل بی آبی برطرف شد اما انگار همتشان برای مسئولان کافی نبوده است.

پایان یافتن مدت قرار داد پیمانکار سابق روند اداری کار را به تعویق انداخت

مدیر آب و فاضلاب فاروج گفت: تیرماه پیمانکار طرح تعیین و عملیات اجرایی لوله گذاری به طول ۸۰۰ متر از چشمه تا مخزن با لوله فولادی انجام شد.

عباس دارابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کوهستانی بودن روستای ریزه، حفر چاه در آن را فقط با بیل زنجیری ممکن کرده است اما بنا به مشکلاتی انجام این کار به تعویق افتاد به طوری که زمان قرارداد پیمانکار تمام شد.

وی با اشاره به اینکه اقدام به حفر دستی چاه هم شد، بیان کرد: به دلیل ریزش چاه، ادامه روند اجرای دستی ممکن نبود و از سویی با تعیین پیمانکار جدید به فصل زمستان رسیدیم و با توجه به کوهستانی بودن روستا، امکان اجرای طرح نبود.

دارابی گفت: با پیگیری فرماندار سابق مشکل زمین حفر چاه برطرف شد و با توجه به حضور پیمانکار جدید امیدواریم روند حفر پیش از پر شدن رودخانه با توجه به پیش بینی بارندگی ها سرعت یابد.

مدیرآب و فاضلاب فاروج گفت: برای این طرح، پیمانکار جدیدی تعیین شده که تجهیزات لازم را به روستا انتقال داده تا حفر چاه عملیاتی شود.

شنیدن اینکه چند فرماندار مطالبه ما را شنیده اند ناشی از ضعف ماست

سرپرست فرمانداری فاروج در خصوص این مشکل گفت: در حوزه مشکل آب روستای ریزه کم کاری شده و مردم به حق خود نرسیده اند و اینکه در دیدار با مردم شنیده شود چند فرماندار و مسئول مطالبه ما را شنیده اما فعالیتی انجام نشده، ناشی از ضعف ماست.

عبدالرضا فرزانه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سال گذشته، مشکل آب روستا به مرحله بحران رسیده بود و با این اوصاف امسال هم کار چندانی برای اجرای طرح انجام نشده بود.

سرپرست فرمانداری فاروج افزود: در بازدید میدانی از طرح در روستا و بررسی شرایط مشخص شد در خصوص حفر چاه فعالیتی انجام نگرفته است.

فرزانه گفت: پیمانکار پای کار آمده و به محض بهتر شدن شرایط جوی و زمین کار حفر را آغاز می کند و با توجه به انجام لوله گذاری، خط انتقال به چاه متصل می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.