براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت، این استان با واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصدی علیه کرونا رتبه نخست پوشش کشوری را در این زمینه دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت، این استان با واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصدی علیه کرونا رتبه نخست پوشش کشوری را در این زمینه دارد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر سیدجواد پورنقی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: هم اینک روند ابتلا به کرونا در خراسان شمالی کاهشی و کنترل شده است اما این امر نباید به معنای عادی انگاری تلقی شود به گونه ای که شهروندان باید همچنان پایبند شیوه نامه های بهداشتی باشند.

وی افزود: یکی از راه های اصلی مبارزه با بیماری کرونا، پوشش واکسیناسیون است که با توجه به همکاری مطلوب شهروندان، خراسان شمالی، استان پیشتاز در این بخش است.

پورنقی اضافه کرد: در این بین تنها شهرستان شیروان از پوشش واکسیناسیون خوبی برخوردار نبود که با همراهی تمامی دستگاه ها و مراجعه خانه به خانه در این شهرستان، هم اکنون این خطه در حال نزدیک شدن به میانگین استانی واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون مادران باردار استان نیز از وضعیت خوبی برخوردار است، گفت: از ابتدای واکسیناسیون جمعیت هدف، تاکنون بیش از۶۰ درصد مادران باردار در برابر کرونا واکسینه شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.