مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از هفته هزار مسکن روستایی در این استان طی هفته دولت خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت امسال، هزار واحد مسکن در روستاهای استان با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، افتتاح می‌شود.

به گزارش جماران، علی محمدی اظهار داشت: ۹ پروژه عمرانی هم به مناسبت هفته دولت، در روستاهای استان افتتاح می شود که ارزش ریالی آن، ۴۲۸ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: با افتتاح دیوار ساحلی بدرانلو در شهرستان بجنورد، با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، این نقطه از این روستا در برابر حادثه سیل ایمن می شود.

محمدی خاطرنشان کرد: طرح هادی روستاهای الست در شهرستان اسفراین، دامدامی در مانه و سملقان و رباط عشق در گرمه از دیگر طرح هایی است که در هفته دولت افتتاح می شود.  

وی با اشاره به افتتاح سه پروژه حوادثی عمران سیل ۹۸ گفت: این پروژه ها در روستاهای اشرف دره در شهرستان راز و جرگلان، کتلی در شهرستان جاجرم و یام در شهرستان فاروج افتتاح می شود.  

محمدی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها، در مجموع ۲ هزار و ۶۱۵ خانوار روستایی استان از مزایای آن بهره مند می شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح های هادی در روستاهای پرجمعیت آغاز شده است، اکنون ۷۰ درصد از جمعیت ساکن در این مناطق، از مزایای طرح هادی برخوردار شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی درباره وضعیت مقاوم سازی مسکن روستایی استان اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که بیش از نیمی از این تعداد، مقاوم است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.