مسعود عزیزی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این استان، ۸۴ مدرسه هیات امنایی فعال بود اما اکنون این رقم به ۴۸ باب رسیده است.

وی اظهار داشت: از خردادماه امسال، باید تابلوی مدارس که دیگر به صورت هیات امنایی فعالیت ندارند، به مدرسه عادی، تغییر یابد.

وی افزود: مدارس هیات امنایی، با مشارکت مردم اداره می شود، و بر اساس دستورالعمل، باید تک نوبته باشند اما بسیاری از این آموزشگاه ها دو نوبته فعال بودند که این امر سبب متضرر شدن دانش آموزان شده بود.

عزیزی گفت: مدارس هیات امنایی، به علت کمبود فضا، فعالیت های فوق  برنامه و کیفیت بخشی را پس از ساعت ۱۷ و یا در روزهای پنجشنبه و در روزهای تعطیلی مدارس برگزار می کردند که این امر، کیفیت این فعالیت ها را تحت شعاع قرار داده بود.

وی گفت: اجرایی نشدن قانون برای مدارس هیات امنای، مورد انتقاد خانواده ها بود، در این زمینه، آذرماه پارسال دستورالعمل جدید مدارس هیات امنایی، مصوب شورای عالی آموزش و پروش ابلاغ شد و ما هم به شهرستان ها ابلاغ کردیم و بر این اساس باید، مدارس هیات امنایی تک نوبته شوند.

وی افزود: مدارس تک نوبته هم ارزیابی شدند و مدارسی که امتیاز آنان کمتر از ۱۵۰ بوده، از ادامه فعالیت به عنوان هیات امنایی، بازمانده اند.

رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: این مدارس باید از خرداد ماه امسال، تابلو خود را به مدرسه عادی تغییر  دهند.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.