اسحاق خسروپناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لایروبی مسیر زیارت در محدوده پایین دست زیرگذر حسین آباد به طول ۲ کیلومتر با هماهنگی فرمانداری و مشارکت مردم منطقه انجام گرفت که مقطع رودخانه با عرض ۹ متر و عمق حداکثر ۱.۵ متر لایروبی و برای جریان سیلاب های احتمالی بعدی بازگشایی شد.
وی اعتبار هزینه شده برای این کار را ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت آب منطقه ای استان عنوان کرد و گفت: ظرفیت آب گذاری این مسیر در شرایط فعلی پل، ۱۵ مترمکعب در ثانیه است که این اقدام باعث شد بخشی از سیلاب های منطقه،   که قبلاً وارد زمین های کشاورزی شده و به آن آسیب می زد، مسیر خود را پیدا کرده و راهی رودخانه اترک شود.

خسروپناه، هدف از انجام این طرح را ایجاد مسیری فراخور سیلاب های جاری برای ورود به رودخانه اترک، کاهش خسارات سیل، جلوگیری از تهدید حریم و نیز ابنیه جاده آسیایی و نیز ممانعت از تجمع آب در زیرگذر حسین آباد و اجیاد اختلال در رفت و آمدها عنوان کرد.
مدیر امور منابع آب شیروان گفت: اینک مطالعه کل منطقه زیارت و مسیر رودخانه در حال مطالعه، نقشه برداری و تهیه حریم بستر رودخانه است که با جذب اعتبارات سال ۹۹ و عقد قرارداد با یک پیمانکار در اولویت کاری شهرستان است تا عملیات ساماندنی و لایروبی رودخانه ها انجام گیرد.
خسروپناه افزود: مسیر زیرگذر حسین آباد تا رودخانه اترک ۴ کیلومتر طول دارد که اینک آب از طریق یک کانال به رودخانه اترک می ریزد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های ساکنان این منطقه پس از هر سیلاب، آسیب رسیدن به اراضی کشاورزی است، گفت: پیشنهاد ما این است که در مسیر رودخانه زیارت در خصوص ظرفیت آب گذاری برخی از ابنیه راه بازنگری شود که در طراحی آن و جهت بازگشایی مسیر رودخانه زیارت نیاز به مشارکت مردم برای انجام پروژه و بازگشایی مسیل داریم.

جاری شدن سیلاب در چهارم اردیبهشت ماه، موجب آبگرفتگی و انسداد ۴ روزه زیرگذر روستای حسین‌آباد در غرب شیروان شد، که به دنبال آن یک خودرو ۲۰۶ که سرنشینان آن اعضای یک خانواده چهار نفره بودند و نیز یک دستگاه تراکتور در تالاب ایجاد شده در این محل گرفتار شده و با کمک نجاتگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.