محمد کرمیان فر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان شیوع این بیماری، گشت های منظم بازرسی انجام شده است که در این زمینه ۹۰ فقره پرونده تخلف کالا و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشکیل شده که بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی و احتکار ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی، اخفا و امتناع از فروش، ارائه نکردن فاکتور و درج نکردن قیمت بر روی کالاهای بهداشتی است.

وی با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی‌ها از مراکز پخش لوازم بهداشتی استان، خاطرنشان کرد: پرونده‌های تخلف برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

کرمیان فر خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی برگزار شده و به صورت روزانه از مراکز تولید، پخش و توزیع اقلام سلامت محور مورد نیاز برای مقابله با کرونا بازدید می‌شود.

وی با بیان اینکه بازرسانی از سازمان صنعت معدن و تجارت در کارخانه های تولید کننده محصولات بهداشتی و سلامت محور استان مستقر هستند، تصریح کرد: آمار تولید، توزیع و موجودی کارخانه‌های تولید کننده محصولات بهداشتی و کالاهای سلامت محور نیز به صورت روزانه دریافت شده و در اختیار سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و دیگر مراجع استانی قرار می‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از شهروندان خواست هرگونه تخلف شامل احتکار، گرانفروشی یا توزیع نکردن لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده را از طریق سامانه ۱۲۴ شکایات مردمی گزارش کنند.  

بیش از ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب هفت اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه در خراسان شمالی در حال فعالیت و ارائه کالا و خدمات به مصرف کنندگان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.