هاشم شیرازیان، در گفتگو با مهر با بیان اینکه ارکان مسجد فعالان زیادی دارد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار ائمه جماعات، هیئت امنا، بسیج، امور مساجد و مراکز نیکوکاری فعالیت می‌کند.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پس از بیانات مقام معظم رهبری در این استان و در خصوص فعالیت کانون‌ها سنگین‌تر شد، افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همواره در راستای توسعه فعالیت‌های کتاب‌خوانی، جشنواره‌ها، حوزه تولیدات هنری و فعالیت‌های پژوهشی تلاش می‌کنند.

شیرازیان به اجرای طرح «فهما» با نگاه هنری که مخفف «فرهنگ و هنر و مساجد ایران» است، اشاره کرد و گفت: در گام اول کانون‌های فرهنگی و هنری در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شد و در گام‌های بعدی، مدیران کانون‌ها فعالیت‌های حوزه‌های مختلف کانون را در این سامانه ثبت کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شروع ماه مبارک رمضان طرح «راهکار» مدنظر است، این طرح را در راستای خدمت مومنانه و با کلید واژه‌های «رزمایش، ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان» برشمرد و گفت: این طرح با هدف جلب مشارکت‌های حداکثری تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی فعالیت دارد، اظهارکرد: با توجه به آمادگی این کانون‌ها در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مختلف در زمینه‌های متنوع، آموزش‌های لازم و همچنین اعزام اساتید هم صورت می‌گیرد.

شیرازیان به تصویب اساس نامه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از ۲۶ سال فعالیت هم اشاره و اظهار امیدواری کرد این مهم، سبب حمایت‌های بیش از پیش از فعالیت‌ها و طرح‌های کانون‌ها و همچنین افزایش بودجه و تبدیل وضعیت کارکنان ستاد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.