مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عصر دیروز، به علت بالا بودن میزان گل و لای در آب دریافتی و کاهش کیفیت آن، آب سه سد، از مدار مصرف بجنورد، شیروان و اسفراین خارج شد.

غلامحسین ساقی اظهار داشت: آب شهروندان استان در سه شهر مزبور، از منابع سطحی(سد) تامین می شود که بخش بسیار بزرگی از مشترکان آب را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعی آب سدها، مشکلی در تامین آب آشامیدنی شهروندان ایجاد نکرده است و مخازن ذخیره آب این شرکت، همواره در بالاترین سطح، قرار دارد و پاسخگوی نیاز مشترکان است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر، بروز مشکل در کیفیت آب آشامیدن شهرهای اسفراین و شیروان، ناشی از سیلاب بی سابقه بوده است، گفت: در سیلاب اخیر، حجم آب ورودی به سدهای بیدواز و بارزو در اسفراین و شیروان، زیاد بوده و سبب متلاطم شدن آب دریاچه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بروز مشکل در کیفیت آب شهر بجنورد، ناشی از سیلاب سد شیرین دره، در سال های پیش نیز تکرار شده بود.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی شهروندان در مرکز استان،  از سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان تامین می شود.

وی با بیان اینکه اکنون آب مورد نیاز بیش از ۷۰ درصد شهروندان بجنورد از سد تامین می شود، افزود: با قطع آب سد، چاه های ارکان و کلاته نقی که پیش از این خاموش بود، دوباره روشن شده است، در شیروان و اسفراین هم، آب چاه ها وارد مدار شده است.

ساقی گفت: برداشت آب از سطح سد شیرین دره، در دستور کار است، البته پیش از این هم در شرایطی که کیفیت آب این سد دچار مشکل می شد، آب از سطح که کیفیت بالاتری دارد، برداشت می شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در شهر اسفراین، پارسال هشت حلقه چاه حفر شد و در شیروان هم، پارسال پنج حلقه چاه حفاری شد و اکنون یک حلقه در مرحله حفاری است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.