به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نسرین علیزاده نسبت به استفاده از مواد شیرین و شیرینی‌ها، آب میوه‌های صنعتی، نوشابه‌های گاز دار، شکر، مربا و قند نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های محرک مانند قهوه، چای غلیظ، نسکافه و شکلات تلخ در دوران نقاهت کرونا هشدار داد.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی خراسان شمالی در خصوص محدودیت‌های غذایی در دوران نقاهت بیماری کرونا گفت: از مصرف غذاهای سنگین مانند آش، گوشت، ماکارونی، سوسیس که هضم آن دشوار است پرهیز شود و غذاهای پر چرب و یا سرخ کرده مانند سالاد الویه، سیب زمینی سرخ شده، پنیر پیتزا، انواع کوکو و کتلت و مصرف انواع فست‌فود و غذاهای آماده فرآوری شده محدود شود.

وی ادامه داد: استفاده از ترشیجات و سرکه که سبب خشکی دستگاه تنفسی و تحریک آن می‌شود ممنوع و مصرف نمک و شوری‌ها و غذاهای کنسروی شور نیز محدود شود.

علیزاده توصیه کرد: مصرف شیر و لبنیات که ایجاد موکوس در دستگاه تنفسی می‌کند به جز نوع پروبیوتیک آن، رب گوجه فرنگی، فلفل و انواع سس‌های تند و سس خردل محدود شود.

وی توصیه کرد: استفاده از روغن‌ها و چربی‌های حیوانی شامل کره، پیه، دنبه و غیره … نیز محدود شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی یادآور شد: محدودیت‌ها و رژیم‌های غذایی ویژه در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند مانند دیابت، فشار خون بالا تداوم یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.