مهدی مودی، روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع کرونا، کلاس های سوادآموزی تعطیل شده است و البته آموزش فرد به فرد تداوم دارد و بیسوادانی که با کمک فرد باسواد خانواده، آموزش می بینند، همچنان فعالیت دارند.

وی گفت: برای کمک به تداوم آموزش به سوادآموزان، شبکه ملی آموزش، با برنامه هایی با عنوان «فرصت دوم» به یاری این قشر آمده است و در این زمینه، اطلاع رسانی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان تمام قراردادهای سوادآموزی تا پایان شهریورماه است، مشکلی در تاخیر برگزاری کلاس ها و اجرای برنامه ها وجود ندارد.

مودی تصریح کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده، طولانی شدن برگزاری کلاس ها، تا یکی دو ماه پس از وضعیت عادی هرساله نیز امکانپذیر است.

مودی گفت: جذب پنج هزار و ۴۹۱ نفر در برنامه های سوادآموزی هدفگذاری شده که ۲ هزار و ۴۵۴ نفر در دوره سوادآموزی و مابقی، افراد کم سواد هستند که در دوره های مختلف آموزش می بینند.  

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال هزار و ۳۲۱ نفر در دوره انتقال و هزار و ۷۲۶ نفر در دوره تحکیم، جذب شده و آموزش های لازم را فرامی گیرند که عملکرد این برنامه ها ۱۰۰ درصد محقق شده است.

بر اساس این گزارش،  اکنون درصد باسوادی در گروه ۱۰ تا ۴۹ ساله خراسان شمالی ۹۵.۰۳ درصد است که در این زمینه رتبه ۲۳ کشور را دارد و میزان باسوادی در گروه ۶ سال به بالا هم ۸۳.۳ درصد است که در این زمینه در رتبه ۲۴ کشوری قرار دارد.  

طبق آمارگیری سال ۱۳۹۵، استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.