زهرا داوری در گفت و گو با مهر اظهار کرد: ۱۰ سال است که برای کودکان می‌نویسم. اولین کتاب‌های من، "یک قاچ هندوانه" و "مثل یک فرمانده" است و آخرین کتاب من نیز "داماد کوچولو" است که سال ۹۸ با ۲۵۰۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

شاعر کودک بجنوردی، از موفقیت‌های خود این‌گونه گفت: با کتاب مثل یک فرمانده برگزیده کتاب سال ناشران ایران و همچنین جشنواره سراسری کتاب سال دفاع مقدس شدم.

وی در ادامه افزود: عروسک گردانی گروه‌های تئاتر در شهر مقدس مشهد، همکاری با ادارات مختلف در تهیه آلبوم‌های موسیقی کودکانه در تهران، برگزیده اولین جشنواره ملی آب، نامزد هشتمین و دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فجر، برگزیده بخش تولید کتاب جشنواره رضوی، از جمله فعالیت‌ها و افتخارات کسب شده بنده در زمینه کودک بوده است.

داوری با اشاره به سختی کار در حوزه کودک گفت: پس از ۱۰ سال نوشتن برای کودکان باید اعتراف کنم، کار کردن برای کودکان بسیار سخت و بر روی لبه تیغ راه رفتن است.

این هنرمند اسامی کتاب‌های تألیفی خود در زمینه کودک را یک قاچ هندوانه، داماد کوچولو، انوره و منوره، عروسی شغالا، یک خانه خیلی قشنگ، باغ کبوتر، آقا کوزه، دوو دوو افن دوو، مثل یک فرمانده، مثل گل مثل بهار، پروانه و گل، حرف‌های صورتی عنوان کرد.

این دانش‌آموخته رشته ادبیات، با بیان این‌که هنوز راه دشواری در مسیر نویسندگی دارد ابراز کرد: کار کودک در اوج سختی شیرین است، چون لبخند بر لبان کودکان می‌آورد؛ همیشه سعی کردم با کودکان دوست باشم و در مهمانی‌ها نیز بیشتر وقتم را برای کودکان می‌گذارم.

وی با ذکر این نکته که بزرگترها الگوی‌کودکان هستند و اگر مطالعه کنند آن‌ها آموزش می‌بینند، اظهار کرد: پسر من، از کودکی مرا در حال مطالعه و نوشتن دید و همین باعث شد در سن پایین رتبه‌های کشوری در زمینه شعر را کسب کند؛ ما باید در این روزهای کرونایی، در خانه بمانیم و برای کودکان، شعر و داستان بخوانیم، کتاب صوتی گوش بدهیم و بچه‌ها را با زندگی عاشقانه‌تر و شادتر آشتی دهیم.

داوری در انتها از کتاب‌های در دست تألیف خود نیز گفت: کتاب‌های خدای دست و دلباز، شب شده من لالادارم و قهرمان بی ‌تفنگ نیز به زودی چاپ و منتشر خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.