قرار است با اجرای تفاهم نامه استانداری خراسان شمالی و سازمان نهضت سوادآموزی، طرح شتاب بخشی سوادآموزی در این استان در ۲ سال اجرایی شود.  

سال گذشته، حدود ۴۰ میلیارد ریال برای اجرای برنامه های سوادآموزی در خراسان شمالی، مصوب شده بود.  

رییس سازمان نهضت سوادآموزی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح شتاب بخشی، با اولویت استان ها و مناطقی که میزان بی سوادی از میانگین کشوری پایین تر است، اجرایی می شود و با توجه به ظرفیت های این استان و پای کار آمدن دستگاه های مختلف، ۲۰۰ میلیارد ریال برای سوادآموزی منظور شد.

شاپور محمدزاده اظهار داشت: از این میزان، ۴۲ میلیارد ریال از منابع استانداری و مابقی از منابع ملی تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار و نتایج آخرین طرح سرشماری، بیش از ۳۰ هزار بی سواد در خراسان شمالی وجود دارد که اکنون با اقدامات انجام شده، این رقم به ۲۷ هزار نفر رسیده است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: قرار است در دوسال، این میزان بی سواد، آموزش های لازم را فرا گیرند.

وی اظهار داشت: علاوه بر آموزش های سواد به افراد گروه هدف، تلاش داریم تا با جذب سوادآموزان در دوره های مختلف انتقال و تحکیم جذب شوند تا بازگشت به بی سوادی نداشته باشیم.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: امسال ۴۰۰ هزار نفر در برنامه های جذب در برنامه های سوادآموزی قرار گرفته اند که نیمی از آن در دوره سوادآموزی و مابقی در دوره های انتقال و تحکیم آموزش می بینند.  
بر اساس نتایج طرح سرشماری سال ۹۵، بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بی سواد در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارد که  ۴۰۰ هزار نفر از این تعداد، اتباع خارجی هستند.
بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵، ۹۴.۷ درصد از جمعیت خراسان شمالی باسواد هستند که این رقم ۲ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.