معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در آیین افتتاح این طرح از خدمات الکترونیک به عنوان یک نیاز اساسی جامعه کنونی یاد کرد و گفت: هوشمندسازی خدمات شهرداری با توجه به تعداد بالای مراجعان امری ضروری است.
رضا رجب زاده افزود: با اجرای این گونه طرح ها مردم با دردسر و معطلی کمتری می توانند از شهرداری خدمات بگیرند که ارائه این خدمات به صورت برخط رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر آسیب شناسی طرح، خاطرنشان کرد: الکترونیکی کردن درست خدمات می تواند الگویی برای تمامی شهرداری ها و سایر دستگاه ها باشد.
شهردار بجنورد نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس ابلاغ وزیر کشور شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین به عنوان پایلوت اجرای طرح خدمات الکترونیکی انتخاب شده اند که در این راستا مقرر شد این طرح در شهر بجنورد پیاده شود.

هادی زارعی با اشاره به رایزنی های انجام شده برای حضور مجری این طرح در شهر بجنورد، افزود: با این وجود با توجه به مهیا بودن زیرساخت های اولیه خدمات الکترونیک در شهرداری با استفاده از توان پرسنل و واحد انفورماتیک، این طرح در شهرداری منطقه یک به اجرا درآمد.

وی گفت: در این راستا با توجه به اتمام ممیزی املاک در سطح شهرداری های منطقه یک و ۲ بجنورد، پایلوت این طرح به ظرفیت ۲ هزار و ۶۰۰ خانوار در شهرداری منطقه یک انجام می شود که به صورت سیستمی قابل استفاده و بهره برداری است.

زارعی یادآور شد: با راه اندازی این سامانه هر شهروند با یک بار مراجعه حضوری و دریافت کد مربوطه می تواند تمامی اطلاعات ملکی و صنفی خود و پیگیری های بعدی از قبیل پرداخت عوارض، پروانه ساختمانی و دیگر اطلاعات مربوط به شهرسازی را از این طریق دریافت کند.

وی افزود: در پایان فرآیند پیگیری نیز هر فرد یک سند تک برگی از سامانه دریافت می کند که از این طریق تخلفات و اشتباهات مراجعه فیزیکی نیز به صفر می رسد.

شهردار بجنورد، کاهش مراجعه حضوری و فیزیکی افراد، شفافیت سازمانی، تسریع در پاسخگویی و صرفه جویی در هزینه ها و زمان را از مهمترین مزایای این طرح برشمرد.

زارعی یادآور شد که در حال حاضر زیرساخت ها در شهرداری منطقه ۲ بجنورد نیز آماده است ولی بعد از آزمون و خطا و رفع مشکلات احتمالی طرح در منطقه یک، در منطقه ۲  نیز اجرا می شود.
وی افزود: پیش تر صورتی از طرح شهر الکترونیک در شهرهای قزوین و کرمان اجرا شده بود که اکنون به صورت تکمیلی در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی اجرایی شده است.

شهر بجنورد ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.